Electronic Artsin ja Fifan oikeusjuttu saatu päätökseen – Fifassa ei käytetä dynaamista vaikeudensäätöä Kommentit pois päältä artikkelissa Electronic Artsin ja Fifan oikeusjuttu saatu päätökseen – Fifassa ei käytetä dynaamista vaikeudensäätöä

Uutisoimme joulukuussa oikeusjutusta kolmen peliharrastajan ja Fifan kehittäjien välillä. He syyttivät Electronic Artsia vaikeusasteen peukaloinnista tavalla, joka keinotekoisesti pakottaa pelaajat ostamaan lisää -korttipakkauksia

Harrastajat ovat nyt vetäytyneet oikeusjutusta ja peruneet syytöksensä päästyään puhumaan studion kehittäjien ja insinöörien kanssa. Siitä huolimatta, että omistaa patentin dynaamiselle vaikeusasteen säädölle, studio vannoo ettei teknologiaa ole käytetty tai tulla käyttämään ikinä heidän peleissään.

”Meillä EA:lla reilun pelin takaaminen on tärkeää ja olemme yrittäneet vällittää tämän viestin selkeästi myös pelaajillemmekin. Olemme julkisesti sanoneet, ettemme käytä scriptausta tai dynaamista vaikeuseasteen säätelyä tai mitään vastaavaa :ssa, Maddenissa tai Ultimate Team otteluissa.” EA sanoi lausunnossaan.

Asiasta kertoi Eurogamer.

EA lopettaa The Simpsons: Tapped Out -pelin 12 vuoden jälkeen Kommentit pois päältä artikkelissa EA lopettaa The Simpsons: Tapped Out -pelin 12 vuoden jälkeen

() on ilmoittanut lopettavansa suositun mobiilipelin : Tapped Out yli vuosikymmenen mittaisen taipaleen jälkeen. Peli poistetaan sovelluskaupoista 31. lokakuuta 2024, ja vaikka sitä voi pelata vielä vuoden loppuun asti, pelin palvelimet suljetaan lopullisesti 24. tammikuuta 2025. Uudet sovelluksen sisäiset ostot on jo estetty.

EA kertoi Facebook-päivityksessään, että päätös lopettaa 12 vuotta kestänyt matka oli tunteellinen:

”Olemme nauttineet yhteistyöstä The Simpsons™ja Walt Disney Companyn kanssa, ja on ollut ilo nähdä, miten fanit ovat rakentaneet omat rakkaat versiot Springfieldistä. Olemme kiitollisia siitä, että pystyimme tarjoamaan 308 päivitystä, 831 hahmoa ja 1 463 tehtävälinjaa, mukaan lukien tämän viimeisen hyvästelyn.”

The Simpsons: Tapped Out julkaistiin ensimmäisen kerran iOS-laitteille vuonna 2012 ja Androidille seuraavana vuonna. Pelissä pelaajat rakensivat oman versionsa Springfieldistä, ja siitä tuli valtavan suosittu etenkin sesonki- ja lomapäivitystensä ansiosta. Vuoteen 2014 mennessä peli oli tuottanut yli 130 miljoonaa dollaria digitaalisina nettotuloina.

The Simpsons: Tapped Out oli viimeisin Simpsonit-peli yli vuosikymmeneen. Sitä edelsivät The Simpsons Game vuonna 2007 ja rakastettu Hit & Run vuonna 2003, jonka jatko-osaa fanit ovat kaivanneet, mutta sitä ei ole koskaan tehty.

Alkuperäinen Need For Speed -ajopeli täyttää 30 vuotta Kommentit pois päältä artikkelissa Alkuperäinen Need For Speed -ajopeli täyttää 30 vuotta

The Need For Speed (1994)

Electronic Artsin vuonna 1994 julkaistu saavuttaa merkittävän virstanpylvään tänä vuonna kun se täyttää 30 vuotta. Tämä ikoninen kilpailupeli on ollut ratkaisevassa roolissa muokkaamassa ajopelien genreä ja on edelleenkin suosittu omistautuneiden pelaajien keskuudessa.

Need for Speed oli aikaansa edellä grafiikaltaan ja pelattavuudeltaan. Se tarjosi pelaajille mahdollisuuden kilpailla eri autoilla ja radoilla, sekä kokea jännitystä poliisin jahtaamana. Peli sai nopeasti suuren suosion ja loi pohjan tuleville Need for Speed -osille.

Peli tarjoilee useita eri pelimuotoja kuten Quick Race, Single Race, Tournament ja Hot Pursuit. Quick Race -muodossa pelaaja voi nopeasti valita auton ja radan ja aloittaa kilpailun. Single Race -muodossa pelaaja kilpailee yhtä vastustajaa vastaan. Tournament -muodossa pelaaja kilpailee useita kilpailuja peräkkäin, ja tavoitteena on voittaa koko turnaus. Hot Pursuit -muodossa pelaajan tavoitteena on paeta poliisia mahdollisimman pitkään.

Pelin kehitystä inspiroi vuonna 1987 ilmestynyt Test Drive peli, joka on niin ikään kehittynyt vaikuttavaksi pelisarjaksi. The Need For Speedin kehittäjien joukossa oli tekijöitä, jotka olivat olleet kehittämässä myös Test Drive peliä.

30 vuoden aikana Need for Speed -sarja on laajentunut ja kehittynyt huomattavasti. Pelaajat ovat saaneet nauttia erilaisista pelityyleistä, kuten arcade-kilpailuista, realistisesta simuloinnista sekä ajamisesta avoimessa maailmassa. Sarja on myös mahdollistanut pelaajille tilaisuuden kokea lukuisia eksoottisia automerkkejä ja -malleja.

The Need for Speedin 30-vuotisjuhla on hyvä syy muistella pelin vaikutusta ajopelit genreen. Se on inspiroinut lukuisia muita pelejä ja on edelleenkin yksi suosituimmista ajopelisarjoista. Pelin menestys osoittaa, että laadukkaat ja innovatiiviset pelit kestävät aikaa.