Final Fantasy 7 uudelleen tehtynä – vihdoinkin? Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy 7 uudelleen tehtynä – vihdoinkin?

Alunperin ilmestyi vuonna 1997 ja nelisen vuotta sitten uusintateoksen kehitystyö julkistettiin ensimmäisen kerran. Juuri mitään yksityiskohtia pelistä ei ole kerrottu ja onkin tuntunut, kuin se olisi vain ollut huhu eikä oikeasti lähitulevaisuudessa tapahtuva asia.

Toki siitä ei ole kauaa, kun Final Fantasy VII käännettiin moderneille alustoille, mutta se on se sama vanha peli. Samat välivideot ja sama grafiikka missä upeisiin taustoihin tönköt palikkahahmot eivät istu sitten mitenkään päin.

Modernia tekniikkaa ja ulkonäköä on päästy nauttimaan elokuvan Final Fantasy Advent Child ansiosta, joten pelaajat ovat saaneet ikäänkuin esimakua miltä se peli voisi näyttää jos se koskaan tulisi.

Tuorein traileri on vuodelta 2015 ja se esiteltiin PSX-messuilla. Alunperin peliä teki CyberConnect2, mutta tuotanto siirrettiin Square Enixille. Syynä oli Naoki Hamaguchin mukaan, että näin tuotantolaatu pystyttäisiin pitämään tasaisena ja aikatauluissa pysyttäisiin. Niin missä aikatauluissa?

Ainakin peli on luvattu ilmestyvän ensin Playstation 4:lle ja myöhemmin mahdollisesti muille alustoille kuten PC:lle ja Xbox Onelle. Mutta ehtiikö peli tämän sukupolven koneille, vai siirtyykö se seuraaville?

Square Enixin Tetsyo Nomura on myöntänyt, että peli on julkistettu aivan liian varhain, mutta sana alkoi kulkea pelin kehittelystä joten he näkivät parhaaksi itse kertoa siitä. Pahimmillaan kuulopuheet ja kuiskaillut suunnitelmat kertovat, että peli ei ilmestyisi ennen vuotta 2023, ellei se ole alkujaankin pahasti väärinkuultu oven suljetun oven takaa tai jopa vitsailua pitkästä julkaisuaikataulusta.

Suurempi uudistus tulee olemaan myös episodimaisuus. Sarjan tuottaja Yoshinori Kitasen mukaan tarina on niin laaja, että sitä ei vain saisi tungettua yhteen jatkuvaan peliin, vaan jos sen haluaa kertoa kunnolla, se pitää pilkkoa useaan eri osaan. On myös heitetty ilmoille, että jokainen episodi olisi yksilöllinen kokemuksensa, mutta niiden rakenteesta tai sisällöstä ei ole vielä tarkempaa tietoa.

Se ainakin on varmaa, että peli ei ole pelkkä uusintajulkaisu moderneille koneille. Peli tehdään uudelleen nykystandardeille. Peliä ei ole kuitenkaan tarkoitus muuttaa tunnistamattomaksi, vaan tehdä siitä uusi ja tuore. Grafiikan lisäksi varmasti remonttiin pääsevät myös käyttöliittymä, mikä demovideolta näyttää olevan toimintaan pohjaavaa vuoroaikaisen roolipelistrategian sijaan.

Lähteet: Techradar, Famitsu, E3, Wired

Final Fantasy 7 Remake päätösosa mahdollisesti vuonna 2027 Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy 7 Remake päätösosa mahdollisesti vuonna 2027

Final Fantasy -fanit, jotka odottavat remake-trilogian päätösosaa malttamattomasti, voivat riemuita! Uusi tieto viittaa siihen, että tähtää pelin julkaisuun vuonna 2027, mikä osuisi samaan aikaan alkuperäisen :n 30-vuotisjuhlan kanssa.

Vaikka Square Enix ei ole vielä virallisesti julkistanut yksityiskohtia, tulevasta Ultimania -oppaasta saadut tiedot valottavat kehitystyön etenemistä. Twitter-käyttäjä @aitaikimochi paljasti, että kolmannen osan pääasiantyyli on valmis, ja äänitysten odotetaan alkavan ”pian”.

Lisäksi @aitaikimochi kertoo, että Square Enix -tuottaja Yoshinori Kitase toivoo säilyttävänsä Final Fantasy VII Rebirthin kaltaisen kehitysaikataulun, joka kesti noin kolme vuotta DLC:n julkaisun jälkeen. Jos tämä kunnianhimoinen aikataulu pitää, fanit voivat odottaa viimeistä lukua vuodelle 2027.

Tällä tähtäysaikataululla on merkittävää painoarvoa. Vuosi 2027 on ikonisen PlayStation-pelin, joka valloitti pelaajien sydämet maailmanlaajuisesti, 30-vuotisjuhla. Trilogian päätöksen julkaiseminen tällä merkityksellisellä hetkellä olisi osuva kunnianosoitus pelin kestävälle perinnölle.

Yuffie Kisaraki - FFVII Rebirth

Uutiset kehitystyön etenemisestä tulevat sen jälkeen, kun Square Enix vahvisti jonkin verran kehitystyön jo alkaneen viimeisen osan suhteen. IGN:n hehkuttava arvostelu Final Fantasy VII Rebirthistä, jolle se antoi arvosanaksi 9/10, lisäsi entisestään odotusta trilogian huipentumaa kohtaan.

Lähde: IGN

Final Fantasy XIV: Dawntrail suorituskykytesti kokeiltavissa Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy XIV: Dawntrail suorituskykytesti kokeiltavissa

Testaa PC:si suorituskykyä samalla kun saat kurkistuksen eri hahmoluokkiin ja Turalin mantereen mahtavaan maisemaan.
Valon soturit ilahtuvat varmasti kuullessaan, että suorituskykytesti sisältää 7.0 päivityksen mukana tulevan graafisen päivityksen ja odotetut naispuoliset hrothgarit, joita voit kokeilla ohjelmiston hahmonluontityökalussa!

Muista tutustua siihen ja valmistautua uusien seikkailujen runsauteen Dawntrailissa!

  • Sisältää naispuoliset hrothgarit: Uusimman laajennuksen myötä hahmonluontityökalussa on nyt mukana naispuolinen vaihtoehto hrothgar-rodulle. Voit siirtää kaikki suorituskykytestissä luomasi hahmot Dawntrailin lopulliseen versioon.
    Huomaa: Jotta voit luoda naispuolisen hrothgar-hahmon pelin lopullisessa versiossa, tulee sinulla olla : Shadowbringersin tuotekoodi rekisteröitynä pelitilillesi.
  • Graafinen päivitys: sisältää pelin ensimmäisen graafisen päivityksen. Voit kokea osan tulevista visuaalisista parannuksista suorituskykytestissä.
  • Tuki teräväpiirrolle (4K): Vakiomuotojen 1920×1080 / 1280×720 pikselin lisäksi suorituskykytesti tukee myös 4K-tarkkuutta (3840×2160). Nauti Eorzea-maailman kaikista upeista yksityiskohdista teräväpiirtotarkkuudella.
  • 5.1-kanavainen tilaääni: Huippuluokan tilaääni viimeistelee pelikokemuksen ja upottaa pelaajat FINAL FANTASY XIV:n tunnelmalliseen musiikkiin ja äänitehosteisiin.
  • Monikielinen tuki: Ohjelmisto tukee japania, englantia, saksaa ja ranskaa.

Suorituskykytestin pääset lataamaan tästä!