Final Fantasy VII uusioversio sai uuden trailerin Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy VII uusioversio sai uuden trailerin

Pidemmittä puheitta, nauttikaa!

Just Cause -elokuva tulossa – Blue Beetlen ohjaaja tarttuu toimeen Kommentit pois päältä artikkelissa Just Cause -elokuva tulossa – Blue Beetlen ohjaaja tarttuu toimeen

Just Cause

Pitkien huhujen jälkeen -elokuva on vihdoin toteutumassa.
ja yhdistävät voimansa luodakseen elokuvaversion Avalanche Studiosin räjähdysmäisestä avoimen maailman pelisarjasta Just Cause. The Hollywood Reporterin mukaan toimintakomedian ohjaa -elokuvan ohjaaja Ángel Manuel Soto. Elokuvan juonesta tai julkaisupäivämäärästä ei ole vielä tietoa.

Elokuvan tuottajina toimivat – ja -elokuvien tuottajapari Kelly McCormick ja David Leitch -tuotantoyhtiön kautta. Mukana on myös Story Kitchenin Dmitri M. Johnson, Mike Goldberg ja Timothy I. Stevenson. Dan Jevons toimii projektin vastaavana tuottajana.

87Northin Max Jacoby valvoo yhtiön puolesta tuotantoa. Yhtiön tuotantokehityksen johtaja Ryan Jones ja kehitysjohtaja Tony Ducret osallistuvat myös projektiin.

Just Cause

Jos Just Cause -elokuva on edes vähän samanlainen kuin Square Enixin ja Avalanchen pelisarja, faneja odottaa erityisen räväkkä adaptaatio. Saariympäristössä seikkaileva pelisarja keskittyy Rico Rodrigueziin, aseistautuneeseen palkkasoturiin, joka liikkuu käyttämällä laskuvarjoa ja rannekkeeseen kiinnitettyä kiipeilykoukkua. Vuoden 2006 ensimmäisestä Just Cause -pelistä, vuoden 2018 peliin asti sarja on tunnettu massiivisista toimintakohtauksistaan ja räjähdysmäisestä taistelusta.

Elokuvaa on kehitetty jo jonkin aikaa. Ensimmäiset huhut elokuvasta levisivät vuonna 2009, mutta sen jälkeen uutisia on tullut niukasti. Game of Thrones- ja Aquaman-tähti Jason Momoa oli aiemmin mukana projektissa, mutta ei ole varmaa, ketkä näyttelevät elokuvassa nyt.

Just Cause liittyy kasvavaan videopeleistä tehtyjen elokuvien joukkoon. Tuoreita lisäyksiä tähän listaan ovat esimerkiksi The Super Mario Bros. Movie, Sonic the Hedgehog ja Five Nights at Freddy's. Koska fanit haluavat nähdä suosikkipelejään valkokankaalla, studiot ovat jo pyrkineet tekemään enemmän elokuvia ikonisiin pelisarjoihin perustuen. Esimerkiksi Sonic the Hedgehog 3 saapuu teattereihin vielä tänä vuonna, ja myös Five Nights at Freddy's 2:n, The Legend of Zelda – ja Minecraft -elokuvien on määrä ilmestyä tulevaisuudessa.

Lähde: IGN

Square Enix esitteli uusinta strategiaansa – suuntana monialustaisuus ja laadukkaammat pelit Kommentit pois päältä artikkelissa Square Enix esitteli uusinta strategiaansa – suuntana monialustaisuus ja laadukkaammat pelit

Square Enix

Peliyhtiö on julkistanut merkittäviä muutoksia toimintaansa, sillä yhtiön tulokset ovat laskeneet.

Maaliskuussa päättyneellä tilikaudella SE:n digitaalisen viihteen segmentti, joka kattaa videopelien myynnin, kasvoi 2,6 % mutta tulos laski 15,8 %. Tämä tapahtui huolimatta Final Fantasy 16:n, Final Fantasy Pixel Remasterin, Foamstarsin ja Final Fantasy 7 Rebirthin julkaisusta. Erityisesti HD-peleissä, joihin SE luokittelee kaikki edellä mainitut pelit, yhtiö teki merkittävän operatiivisen tappion. Näiden ilmoitettiin olevan 8,1 miljardia jeniä (noin 51,9 miljoonaa dollaria).

Final Fantasy VII Rebirth

Final Fantasy 16 ja Final Fantasy 7 Rebirth julkaistiin molemmat PlayStation 5 -eksklusiiveina, eikä Square Enix ole vielä julkistanut jälkimmäisen myyntilukuja. Rahoitusraportissaan SE toteaa vain kärsineensä ”epätäydellisestä matkasta parempaan kannattavuuteen HD-pelien kehityksessä” ja julkaisseensa ”monta peliä, mutta joidenkin tulos ei vastannut odotuksia, erityisesti ulkopuolisille tuotantoyhtiöille teetetyistä peleistä ja joistakin AAA-peleistä.” On todennäköistä, että Final Fantasy 7 Rebirth kuuluu ainakin osittain tähän joukkoon.

Heikentyneet tulokset vaativat toimia

Vastauksena heikentyneisiin tuloksiin SE julkisti ”Square Enix Reboots, and Awakens” -ohjelman. Tämä on kolmivuotinen suunnitelma yhtiön pitkän aikavälin kasvun takaamiseksi. Suunnitelma sisältää muutoksia kaikilla liiketoiminnan osa-alueilla, mutta keskeisin muutos on siirtyminen monialustastrategiaan. Square Enix kertoo ”panostavansa voimakkaasti monialustastrategiaan, joka kattaa Nintendo-alustat, PlayStationin, Xboxin ja PC:n.” Huomionarvoista on termi ”Nintendo-alustat”, sillä Nintendo aikoo julkistaa Switchin seuraajan ennen huhtikuuta 2025.

Osana tätä monialustapanostusta SE aikoo ”rakentaa ympäristön, jossa useammat asiakkaat voivat nauttia peleistämme, mukaan lukien suuret pelisarjat, AAA-pelit ja vanhemmatkin pelit.” Tämä viittaa siihen, että pääasialliset Final Fantasy -pelit eivät jatkossa ole enää yksinoikeasti PlayStation-konsoleille. Square Enix ei ole vielä kertonut yksityiskohtia Final Fantasy 16:n tulevan PC-version lisäksi.

Final Fantasy XVI

Laatu ennen kaikkea

SE aikoo myös panostaa määrän sijaan laatuun ja pyrkii takaamaan ”varman pelikokemuksen.” Square Enixia on syytetty liian monen Final Fantasy -pelin julkaisemisesta liian lyhyessä ajassa, joten ehkä tämä tarkoittaa sitä, että jatkossa tärkeiden Final Fantasy -pelien julkaisujen välillä on pidemmät välit.

Kaiken kaikkiaan SE on vaikeassa tilanteessa, sillä yhtiö on jo kärsinyt 22,1 miljardin jenin (noin 140,9 miljoonan dollarin) tappiot ”sisällön hylkäämisestä” ennen tämänpäiväistä talousraporttia. Square Enix ei kertonut peruutetuista tai muutetuista kehityshankkeista.

Tulevaisuudessa Final Fantasy 14 -verkkoroolipeli saa kesäkuun lopulla Dawntrail-laajennuksen. Square Enix kehittää myös Kingdom Hearts 4:ää, Final Fantasy Remaken kolmatta peliä, sekä Dragon Quest 12:ta.