Helvetti on irti Game Passissa! Diablo IV on viimein saapunut palveluunKommentit pois päältä artikkelissa Helvetti on irti Game Passissa! Diablo IV on viimein saapunut palveluun
XboxGame Pass saa ensimmäisen Activision Blizzard -pelinsä Diablo IV:n tänään torstaina 28. maaliskuuta. Peli tulee saataville Game Pass Ultimatelle, PC Game Passille sekä Game Pass for Console -jäsenille Xboxilla ja PC:llä.
Diablo on yksi Blizzardin suosituimmista videopelisarjoista, jonka ensimmäinen osa julkistiin vuonna 1996. Toimintaroolipeli sisältää keskiaikaisen, okkulttisen taiteen tyylin ja antaa pelaajille mahdollisuuden taistella erilaisia hirviöitä ja demoneita vastaan.
Kauan odotettu pelisarjan neljäs osa niitti komeaa tulosta sen julkaisuvuonnaan ollen yhtiön nopeiten kaupaksi käynyt videopeli koskaan.
Hideo Kojima ei ole tunnettu siitä, että hän tekisi pelejä turvallisella kaavalla ja nyt kehittäjän tulevaXbox-kauhupeli OD lupaa jotain täysin uutta. Peli sisältää erikoisen järjestelmän pelaajille, jotka muuten saattaisivat jättää pelin kesken liian suuren pelon takia.
Kojima kertoi haastattelussa, että hänen tavoitteensa on viedä kauhun tunne pidemmälle kuin aiemmissa peleissä. Hän ei kuitenkaan suostunut paljastamaan, miten tämä uusi järjestelmä toimii, koska paljastus antaisi liikaa vihjeitä sen toiminnasta.
Voisin joutua vaikeuksiin, jos kertoisin liikaa. – Kojima totesi.
OD on edelleen yksi pelimaailman suurimmista mysteereistä. Pelin julkaisee Xbox Game Studios yhteistyössä elokuvaohjaaja Jordan Peelen kanssa, joka tunnetaan muun muassa kauhuelokuvasta Get Out. Mukana näyttelijäkaartissa ovat olleet esimerkiksi Sophia Lillis ja Hunter Schafer.
Kojiman mukaan OD ei ole vain tavallinen kauhupeli, vaan yritys luoda jotain, mitä kukaan ei ole ennen tehnyt. Hän kertoo suunnitelleensa ideaa jo Death Stranding -pelin aikaan ja etsineensä tapaa rikkoa perinteisen pelisuunnittelun rajoja.
Monille kauhufaneille OD tuo mieleen Kojiman aiemman legendaarisen projektin P.T., joka tunnetaan yhtenä pelihistorian pelottavimmista demoista. Vaikka Silent Hills ei koskaan valmistunut, Kojiman uusi projekti näyttää jatkavan samaa ajatusta, eli tehdä pelaajalle kokemus, joka jää mieleen vaikka yöunet menisivätkin samalla.
Sea of Thieves laajenee nyt pelikonsolien ja PC:n ulkopuolelle, sillä Microsoft on vahvistanut kehittävänsä pelistä live-action-elokuvaa. Merirosvomaailma, joka on tähän asti elänyt pelaajien yhteisöllisistä seikkailuista, siirtyy siis seuraavaksi oikeiden näyttelijöiden ja lavasteiden maailmaan.
Sea of Thievesin elokuvaa ei ole rakennettu perinteisen yksittäisen sankarin ympärille, vaan ideana on säilyttää pelin yhteisöllinen luonne. Xboxin sisältöjohtaja Matt Booty kuvaili, että pelissä päähenkilö on pelaaja itse ja yhteisö, mikä tekee tarinan sovittamisesta elokuvaksi hieman erilaisen kuin tavallisissa pelielokuvissa.
Rare Ltd:n kehittämä peli on tunnettu avoimesta merimaailmastaan, yhteistyöstä ja jatkuvista päivityksistä, joissa pelaajat muodostavat omat tarinansa. Vuosien varrella peliin on nähty myös crossover-yhteistyöitä, kuten Pirates of the Caribbean– ja Monkey Island -teemaisia sisältöjä.
Vaikka Microsoftn pelipuolta koskevat järjestelyt ja mahdolliset uudelleenorganisoinnit ovat herättäneet huolta, elokuva kertoo toisenlaisesta suunnasta ja nyt Sea of Thieves -brändi näyttää laajenevan entistä pidemmälle. Ja jos pelissä merirosvot ovat kaaottisia ja arvaamattomia, elokuvasta voi odottaa ainakin samaa, mutta tällä kertaa kamera on aina oikeassa kulmassa.