Kauhuselviytymispeli Deadly Premonitions saa jatkoa Switchille heinäkuussa Kommentit pois päältä artikkelissa Kauhuselviytymispeli Deadly Premonitions saa jatkoa Switchille heinäkuussa

Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise

Vuoden 2010 kauhuselviytymispeli on saamassa jatkoa heinäkuussa kun ilmestyy Nintendo -konsolille.

Peli toimii samalla edellisen pelin esi- ja jatko-osana. Se sijoittuu nykyaikaiseen Bostoniin ja Le Carrén pikkukaupunkiin New Orleansiin vuonna 2005. Aiemmasta pelistä tuttu FBI agentti York nähdään myös uuden pelin pääosassa.

Jatko-osan parissa on työskennellyt ensimmäisen pelin luonut porukka eli . Julkaisijana toimii .

Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise ilmestyy Nintendo Switch -konsolille heinäkuun 10. päivä.

Nintendo Switch 2:n patentti vihjaa käännettävistä Joy-Con-ohjaimista Kommentit pois päältä artikkelissa Nintendo Switch 2:n patentti vihjaa käännettävistä Joy-Con-ohjaimista

on jättänyt uuden patenttihakemuksen, joka paljastaa kiinnostavan ominaisuuden tulevasta -konsolista: Joy-Con-ohjaimet voidaan kiinnittää konsoliin ylösalaisin.

VGC:n raportin mukaan uusi käyttää gyroskooppiteknologiaa samaan tapaan kuin älypuhelimet. Konsolin näyttö kääntyy automaattisesti oikein päin laitteen asennon mukaan.

Toisin kuin alkuperäisessä Switchissä, jossa Joy-Conit lukittuivat kiskoihin, uudet ohjaimet kiinnittyvät magneetein. Tämä mahdollistaa ohjainten kiinnittämisen kummalle puolelle tahansa, antaen pelaajille vapauden valita nappuloiden ja kuulokeliitännän sijainnin.

”Käyttäjä voi käyttää pelikonsolia kiinnittämällä oikean ja vasemman ohjaimen päinvastaisille puolille päälaitetta”, patenttihakemuksessa todetaan. ”Näin käyttäjä voi valita esimerkiksi kuulokeliitännän sijainnin haluamallaan tavalla.”

Nintendo :n odotetaan julkaistavan kesän ja syyskuun 2025 välillä. Yhtiö esittelee konsolin tarkemmin Nintendo Direct -lähetyksessä 2. huhtikuuta. Aiemmin tammikuussa julkaistu traileri paljasti konsolin olevan taaksepäin yhteensopiva ja sisältävän toisen USB-C-portin.

.

Nintendo Switch 2:n Joy-Con-ominaisuudet vahvistettu uudessa patentissa Kommentit pois päältä artikkelissa Nintendo Switch 2:n Joy-Con-ominaisuudet vahvistettu uudessa patentissa

Nintendo Switch 2 näyttää hyvin tutulta, mutta vaikuttaa säästäneen suurimmat muutoksensa Joy-Con-ohjaimiin, kuten uudet patentit paljastavat.

Vaikka virallista vahvistusta Nintendolta ei vielä ole saatu, aiemmat raportit kertoivat 2:n Joy-Conien kiinnittyvän magneetilla ja toimivan jopa tietokoneen hiiren tavoin. Nämä muutokset ovat nyt käytännössä varmistuneet Nintendon jättämien patenttihakemusten myötä, jotka kuvaavat yksityiskohtaisesti magneettiset kiinnitykset ja hiirimäiset ominaisuudet.

Patentin mukaan ”Tämä peliohjain kiinnittyy irrotettavasti päälaitteeseen, jossa on syvennys ja kaksi magneettia syvennyksen pohjalla, ja joka pystyy suorittamaan pelikäsittelyä.”

Patentti kertoo myös, että Joy-Conien irrottamiseen :n rungosta tarvitaan kahden painikkeen painallusta. ”Ensimmäinen ja toinen painike sijaitsevat ulkoneman yläpinnalla pituussuunnassa. Käyttäjän tulee painaa molempia painikkeita. Ensimmäinen painike kiinnittyy ensimmäiseen magneettiin magneettisella voimalla. Toinen painike kiinnittyy toiseen magneettiin magneettisella voimalla.”

Patentti sisältää myös kuvituksia Joy-Conien käytöstä hiirenä, jolloin pelaaja pitää ohjainta kisko alaspäin ja käyttää olkapainikkeita hiiren painikkeiden tapaan. R1- ja R2-painikkeet toimivat kuten hiiren vasen ja oikea painike, ja joystickeilla saattaa olla jonkinlainen vieritystoiminto.

Lisäkuvitukset osoittavat, että tätä hiirimäistä toimintoa voidaan käyttää eri tavoin, joko kahtena hiirenä tai niin, että pelaaja käyttää yhtä ohjainta hiirenä ja toista Joy-Conia tavallisena peliohjaimena.

Joy-Conien magneettiset kiinnitykset olivat yksi ensimmäisistä Switch 2:ta koskevista vuodoista. Hiirimäinen toiminto paljastui myöhemmin, eikä sitä ole vielä virallisesti vahvistettu. Tammikuussa julkaistussa teaserissa näytettiin kuitenkin Joy-Conien liukuvan pinnan päällä tietokoneen hiiren tavoin, mikä oli Nintendon hienovarainen viittaus tähän ominaisuuteen.