Lisää musiikkia Red Dead Redemption 2 -pelistä julkaistiin EP:n muodossa Kommentit pois päältä artikkelissa Lisää musiikkia Red Dead Redemption 2 -pelistä julkaistiin EP:n muodossa

Red Dead Redemption 2

Rockstarin suositusta -pelistä on julkaistu lisää musiikkia The Music of Red Dead Redemption 2: The Housebuilding EP -levyn muodossa. Levy on kuunneltavissa suoratoistopalveluissa ja hankittavissa myös fyysisesti vinyylin muodossa.

The Music of Red Dead Redemption 2: The Housebuilding EP

Levyn viisi kappaletta ovat nashvilleläisen David Fergusonin ja newyorkilaisen kitaristi, säveltäjä ja tuottaja Matt Sweeneyn käsialaa.

1. The Housebuilding Song (David Ferguson)
2. A Strange Kindness (David Ferguson & Matt Sweeney)
3. A Quiet Time (Saloon Theme) (David Ferguson & Matt Sweeney)
4. The Course of True Love (David Ferguson & Matt Sweeney)
5. Do Not Seek Absolution (David Ferguson & Matt Sweeney)

Levyn fyysinen versio on saatavilla erittäin rajoitettuna eränä Lakeshore Recordsin sekä Rockstarin omasta verkkokaupasta.

Levyn voi myös voittaa itselleen Rockstarin Social Clubilla järjestettävän kilpailun kautta helmikuun 18. päivänä.

GTA 6 kehittäjä kertoo pelin viimeistelyn haasteista ja pelaajien vapauden tärkeydestä Kommentit pois päältä artikkelissa GTA 6 kehittäjä kertoo pelin viimeistelyn haasteista ja pelaajien vapauden tärkeydestä

Vaikka tarkkaa julkaisupäivää ei ole vielä vahvistettu, peli lähestyy valmistumistaan, ja entinen Gamesin suunnittelija Ben Hinchliffe avaa pelin viimeistelyn vaiheita. Yli 12 vuotta ja parissa työskennellyt Hinchliffe kuvaa, kuinka Rockstarin pääpaino on nyt todennäköisesti pelin hiomisessa ja virheiden korjaamisessa – erityisesti, jotta peli kestää pelaajien ennakoimattomat toimintatavat.

Hinchliffen mukaan pelin kehitystyöstä jopa 90 % liittyy ennakoimattomien pelaajien toimien huomioimiseen ja sellaisten tilanteiden luomiseen, joissa peli pystyy käsittelemään pelaajan luovuutta ja ”sääntöjen rikkomista”.

Hyvä peli ei estä pelaajaa tekemästä asioita omalla tavallaan, vaan antaa heidän toteuttaa luovuuttaan.

Hinchliffe selittää.

Hinchliffe mainitsee, että juuri tämä vapaus erottaa GTA-pelit muista – pelaajat voivat suorittaa tehtävät omilla tavoillaan, ja pelimaailma reagoi siihen uskottavasti.

GTA 6 on herättänyt suuria odotuksia pelaajayhteisössä, ja se on määrä julkaista :lle ja :lle syksyllä 2025. Rockstarin tavoitteena on varmistaa, että pelaajat voivat nauttia vapaudesta ja luovuudesta, joka on sarjan tunnusmerkki.

Rockstarilta lähes oma Tony Hawk -peli Kommentit pois päältä artikkelissa Rockstarilta lähes oma Tony Hawk -peli

Tony Hawk's Pro Skater 1+2

Grand Theft Auto -peleistä tunnettu yritti kerran tehdä oman skeittipelin, jossa olisi nähty myös itse Tony Hawk.

Rockstarin entinen tuottaja kertoo yrityksen olleen kiinnostunut skeittikulttuurista ja tavoitelleen yhteistyötä legendaarisen skeittaajan kanssa. Lopulta Tony Hawk kuitenkin valitsi kumppanikseen Neversoftin, joka loi ikonisen -pelisarjan.

Päätös perustui pelidemoihin. Hawkin kerrotaan pitäneen Neversofitn demoa hauskempana ja laajemmalle yleisölle sopivampana kuin Rockstarin versiota.

julkaisi vuonna 1999 oman skeittipelinsä nimeltä , mutta se ei saavuttanut samanlaista suosiota kuin Tony Hawk's Pro Skater.