Mario + Rabbids Sparks of Hope laajentui uuden lisäosan myötä – demo kokeiltavissa Kommentit pois päältä artikkelissa Mario + Rabbids Sparks of Hope laajentui uuden lisäosan myötä – demo kokeiltavissa

Mario + Rabbids Sparks of Hope

Ubisoft laajentaa rakastettua -peliä The Tower of Doooom -lisäosalla. Voit katsoa lisäosan trailerin alta.

Arvostelijoiden ylistämän Mario + Rabbids Sparks of Hope -toimintapelin seikkailu ei suinkaan päättynyt päätarinan läpäisyyn. The Tower of Doooom -pelilaajennus on lajissaan pelin ensimmäinen ja tuo mukanaan uudenlaisia pelimekaniikoita sekä runsaasti lisää tekemistä. Lisäosan vanavedessä julkaistaan pelistä koepelaamiseen soveltuva demoversio. Sen myötä pelistä kiinnostuneet pelaajat voivat tutustua Marion ja Rabbids-jänien värikylläiseen maailmaan taktisella otteella.

Nintendo eShop -kauppapaikasta ladattava pelidemo on mitä oivallisin tapa tutustua pelin tunnelmiin, hahmoihin ja taktiseen tekemiseen. Pelin demoversio sisältää kokonaisuudessaan pelin prologin ja osan ensimmäisestä planeetasta. Kestoltaan pelidemo tarjoaa tekemistä noin kahdeksi tunniksi. Tapahtumapaikkana nähdään muun muassa Beacon Beach, jossa pelaaja voi ratkoa alueen mysteereitä ja taistella pimeyden riivaamia vihollisia vastaan.

The Tower of Doooom -lisäosa on saatavilla vain pelin kausikortin omistajille. Lisäosa vie sankarihahmot salaperäiseen torniin, jossa he tapaavat sen emännän, madame Bwahstrellan. Hän tarvitseekin sankareita avukseen, sillä pahansisuinen Cursa on sijoittanut apureitaan torniin. Torniin kiipeämällä sankarit nujertavat paitsi Cursan apulaisia, he myös törmäävät vanhaan Spawny-ystäväänsä.

Lisäosa tarjoaa pääpeliä taisteluvetoisemman pelimuodon, joka rakentuu proseduraalisesti luotujen tornikenttien alati haastavampaan sisältöön. Neljällä hahmolla alkava tarina kehittyy etenemisen kautta, kun hahmot saavat uusia voimia ja ominaisuuksia. Tämä tuo mukaan omanlaisen taktisen ulottuvuuden pelin edetessä, kun vastassa olevat viholliset tuntuvat haastavilta ja vaikeilta.

The Tower of Doooom -lisäosassa loppu on kuitenkin vasta alkua laajemmalle kokonaisuudelle, sillä sisältö tarjoaa reilusti uudelleenpeluuarvoa. Vaikeammalla vaikeustasolla pelattaessa on luvassa lisää kosmeettisia palkintoja. Näinpä peli tarjoaa uusia haasteita ja vaikeita kohtaamisia monella eri tavalla lukemattomiksi pelikerroiksi. Pelimuoto onkin oivallinen haastekokonaisuus sekä uusille pelaajille että vanhoille konkareille.

Mario + Rabbids Sparks of Hope ja The Tower of Doooom lisäosa on saatavilla Nintendo -pelikonsolille. Peli on saatavilla sekä perusversiona että Gold-painoksena. Pelin kausikortti on ostettavissa erikseen peruspelin rinnalle, kun taas kultapainoksen omistajat saavat sen osana pelikokonaisuutta.

Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025 Kommentit pois päältä artikkelissa Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025

Architect Life: A House Design Simulator

-peli julkaistaan alkukesästä 2025. Peli mallintaa arkkitehdin monipuolista työtä ja antaa pelaajille mahdollisuuden suunnitella ja luoda unelmien koteja.

Pelissä voi suunnitella rakennuksia yksityiskohtaisesti, valita materiaaleja ja tehdä tarkkoja mittauksia. Pelaajat voivat luoda parvekkeita, terasseja ja muita oleskelutiloja sekä suunnitella infrastruktuuria kuten lämmitysjärjestelmiä. Myös sisustaminen ja maisemointi kuuluvat pelin ominaisuuksiin.

Architect Life sisältää uratilan, jossa suoritetaan asiakkaiden toimeksiantoja, sekä vapaan suunnittelutilan ilman rajoituksia. Pelaajat voivat myös tarkastella luomuksiaan ensimmäisen persoonan näkökulmasta eri vuorokaudenaikoina.

Peli julkaistaan 5. kesäkuuta 2025 :lle, Xbox Series X/S:lle ja Switchille. Se on osa NACONin Life-simulaatiopelisarjaa, johon kuuluu myös muita ammatteja käsitteleviä pelejä kuten , , sekä .

”Vuotajat ovat pahinta saastaa” – pelisuunnittelija Hideki Kamiya arvostelee ”paskoja vuotajia” Switch 2:n julkistuksen jälkeen Kommentit pois päältä artikkelissa ”Vuotajat ovat pahinta saastaa” – pelisuunnittelija Hideki Kamiya arvostelee ”paskoja vuotajia” Switch 2:n julkistuksen jälkeen

Pelisuunnittelija on avannut sanaisen arkkunsa -konsolin julkistuksen jälkeen, kutsuen tietovuotajia ”kurjiksi roskasakiksi”. Kamiya totesi myös, että heidän ”pitäisi olla kirottuja”.

Tänään esitteli vihdoin pitkään odotetun ja huhutun 2 -konsolin. Julkistusta edelsi kuukausia kestänyt vuotojen ja spekulaatioiden aalto.

Kamiya, joka tunnetaan muun muassa , Bayonettan ja Devil May Cryn suunnittelijana, jakoi pettymyksensä sosiaalisessa mediassa, hyökkäämällä niitä vastaan, jotka vuotivat tietoja ennen virallista julkistusta.

”Toivon, että kaikki, jotka vuotivat -tietoja tai auttoivat vuotamaan niitä, kirottaisiin niin, että heidän kengänpohjissaan on aina kakkaa heidän tullessaan kotiin,” hän aloitti humoristisessa sävyssä (konekäännöksen kautta).

Kamiya viittasi myös viime vuoden -tapahtumassa yllätyksenä julkistettuun Okamin jatko-osaan. ”Nyt kun olen saanut nauttia Okamin yllätysjulkistuksesta käyttäjien kanssa, uskon todella, että kaikki nämä kirotut vuotajat pitäisi kirota,” hän lisäsi.

”Vuotajat ovat pahinta saastaa”

Kamiya ei säästellyt sanojaan, kun hän kuvaili vuotajia. ”Paskavuotaja toimii vain oman nautintonsa ja itsekeskeisen tyydytyksensä vuoksi. Hän ei hyödytä ketään, hän aiheuttaa valtavia mahdollisuuksien menetyksiä ja tekee vain asioita, joita ei voi ylpeänä esitellä kenellekään,” hän kirjoitti. ”Hän on pahinta saastaa, ja hänet pitäisi peittää paskalla päästä varpaisiin, heittää pois ilmakehästä… ja jättää ajelehtimaan ikuisesti.”

Kamiya ilmaisi myös huolensa siitä, miten vuotajien toiminta vaikuttaa alan sisällä. Hänen mukaansa vuotajat eivät kunnioita vastuutaan luottamuksellisten tietojen kanssa.

”Heillä on pääsy tietoon, joka on vain harvojen ja valittujen tiedossa. Silti he käyttävät sitä ainoastaan likaisen hyväksynnänhalunsa tyydyttämiseen. He ovat häpeällisiä ihmisiä, eikä heidän toimistaan pitäisi syyttää valmistajia, joiden salaisuudet ovat vuotaneet, vaan näitä kirottuja ihmisiä. Heidät pitää murskata mahdollisimman pian,” hän päätti purkauksensa.

Vuodot jatkuva ongelma pelialalla

Kamiya on tunnettu suorista ja usein provosoivista lausunnoistaan sosiaalisessa mediassa. Vaikka hänen julkaisunsa alkoi kepeällä huumorilla, viesteissä on myös aito turhautumisen sävy.

Vuodot ovat viime vuosina muodostuneet merkittäväksi ongelmaksi pelialalla. Monet suuret julkaisut, kuten Nintendon ja muiden studioiden pelit, ovat vuotaneet ennen aikojaan. Tällä viikolla entiset Nintendo-työntekijät kertoivat yhtiön olleen ”erittäin, erittäin vihainen” Switch 2 -vuotojen aiheuttamasta häiriöstä.

Kamiyan Okamin jatko-osa sen sijaan onnistui pysymään salassa ennen virallista julkistusta. Peliä kehittää hänen uusi studionsa .

Switch 2:lle ei ole vielä vahvistettua julkaisupäivää, mutta konsoli paljastettiin tänään yhdessä uuden Mario Kart -pelin kiusoittelun kanssa.