Retrotyylinen pikseligrafiikka on klassisen kuvataiteen jaloin muoto. Mihin suuruuteen Da Vinci olisi voinutkaan yltää, jos hän olisi keksinyt neliön muotoisen pensselin? Tässä juttusarjassa esittelen joka viikko yhden pelin, jonka pikselitaide on kiinnittänyt huomioni. Peli voi olla hyvä tai huono, uusi tai vanha, tai vasta suunnittelupöydällä. Nyt keskitytään vain ulkoasuun.
Sarjan aloittaa Death Trash, vanhoista Fallout -peleistä ammentava toimintaroolipeli. Post-apokalyptisella Nexuksen planeetalla vieras organismi kaipaa ihmisyyttä ja yhdistyy koneisiin, mistä voimme olettaa seuraavan kommelluksia. Peli lupaa karua tappelua, hiiviskelyä, mustaa huumoria, haarautuvaa dialogia, eksistentiaalista kauhua, kosmista lihaa, pervoilua ja kiroilua. Siis kaikki hyvän viikonlopun ainekset.
Ohjelmoinnista ja taiteesta vastaa saksalainen Stephan Hövelbrinks. Pelin kehitys alkoi vuonna 2015, ja sen oli tarkoitus saapua Early Accessiin jo kuluvan vuoden alussa. Ei ole yllättävää, että kunnianhimoiset indiepelit viivästyvät. Odotellessa pelin voi lisätä toivelistalle Steamissa ja ammentaa painajaisia Hövelbrinksin taiteesta. Miten kaunista rumuus voikaan olla.