PlayStation 2 kruunattiin jälleen kerran konsoleiden kuninkaaksiKommentit pois päältä artikkelissa PlayStation 2 kruunattiin jälleen kerran konsoleiden kuninkaaksi
PlayStation 2:n valtakausi parhaiten myyvänä konsolina jatkuu. Äskettäisessä haastattelussa PlayStation Podcastissa, väistyvä PlayStationin toimitusjohtaja Jim Ryan paljasti, että PS2 on todellisuudessa myynyt uskomattomat 160 miljoonaa yksikköä maailmanlaajuisesti.
Päivitetty luku ylittää aiemmat arviot 155 miljoonan myydystä yksiköstä, vahvistaen PS2:n aseman konsolimyyntitilastojen kärjessä. Pitkäikäinen konsoli pysyi tuotannossa useita vuosia alkuperäisen julkaisun jälkeen, jatkaen myyntien kasvattamista jopa uudempien sukupolvien tultua markkinoille.
PlayStation 2:n lähimmät kilpailijat ovat Nintendo DS 154,02 miljoonalla yksiköllä ja aina suosittu Nintendo Switch 139,36 miljoonalla yksiköllä (ja laskeminenhan muuten jatkuu!).
Sony haluaa tehdä PlayStation-pelaamisesta entistäkin sosiaalisempaa ja helpompaa. Tämän takia he ovat tuomassa PlayStation 5:lle uuden ominaisuuden, jonka avulla pelaajat voivat kutsua muita mukaan peliin linkin tai QR-koodin avulla.
Jaa linkki ja aloita pelaaminen
Tulevien kuukausien aikana PS5-pelaajat voivat luoda jaettavan linkin suoraan pelikonsolilta tai PlayStation App -sovelluksesta. Tämän linkin voi sitten lähettää kaverille esimerkiksi someviestillä tai chatissa. Linkin avaamalla kaveri pääsee suoraan pelaajan moninpelijohtoon, vaikka he eivät olisi ennestään kavereita PlayStation Networkissa.
Tämä ominaisuus toimii erityisen hyvin esimerkiksi silloin, kun tapaa uusia tuttavuuksia verkossa ja haluaa pelata heidän kanssa heti. Linkin jakaminen on paljon nopeampaa kuin kaveripyynnön lähettäminen ja sen hyväksyminen.
QR-koodit ja Discord-widget
PlayStation App -sovelluksella voi jakaa linkin lisäksi QR-koodin, jonka kaveri voi skannata liittyäkseen peliin. Myös suosittu Discord-sovellus saa oman lisäosan PS5-sessioiden kutsuille. Tämä lisäosa näyttää reaaliaikaisesti tiedot pelijohdon tilasta, jolloin näkee onko peli vielä käynnissä ennen liittymistä.
Lisää helpotuksia pelaamisen aloittamiseen
Myöhemmin tänä vuonna tulossa on myös mahdollisuus jakaa oma tai kaverin PlayStation Network -profiili linkin avulla. Tämän linkin voi luoda PlayStation App -sovelluksesta, suoraan PS5-pelikonsolilta tai PlayStation.com-sivustolta.
Tulevaisuuden suunnitelmat
Sony on sitoutunut kehittämään PlayStation-pelaamista jatkuvasti ja helpottamaan pelaajien yhdistämistä verkossa. He toivovat pelaajilta palautetta uudesta ominaisuudesta, jotta sitä voidaan tulevaisuudessa parantaa entisestään.
Sony on hakenut patenttia uudelle tekoälyyn pohjautuvalle Auto-Play järjestelmälle, jonka avulla voisit ohittaa toistuvia tai tylsiä grindaus-osioita lemppari PlayStation-peleissäsi. Tämä voisi mullistaa pelaamisen, joten silmät ja korvat tarkkana!
Patentti lyhykäisyydessään:
Sonyn patentti kuvaa Auto-Play -tilaa, joka hyödyntää tekoälymallia.
Tämä Tekoäly oppisi pelaamistyylisi analysoimalla dataa pilvipohjaisista palveluista, kuten PlayStation Network (PSN).
Kuvittele, että tekoäly hoitaisi puolestasi ne puuduttavat grindaus-osiot, jolloin pääsisit takaisin itse toimintaan heti kun homma alkaa taas kiinnostaa!
Hyötyjä tästä mahdollisesta tulevaisuudessa tulevassa teknologiasta, voisi olla pelastus pelaajille, jotka kamppailevat pitkien tai toistuvien pelien kanssa. Ohittamalla grindaamisen pelaajat voivat keskittyä niihin osiin, joista he todella nauttivat.
Kuulostaa huijaamiselta, eikö? Vaikka tämä kuulostaa joidenkin unelmien toteutumiselta, toiset saattavat pitää sitä huijaamisena. Pelin osien ohittaminen saattaisi karkottaa hardcore-pelaajia.
On tärkeää muistaa, että kyseessä on toistaiseksi vain patentti, eikä ole takeita siitä, että Sony tulee oikeasti toteuttamaan tätä teknologiaa. Vaikka se näkisi päivänvalon, on epäselvää, mille PlayStation-järjestelmille se olisi saatavilla (PS5, PS5 Pro tai jopa huhuttu käsikonsoli).
Tämä Auto-Play -patentti ei ole Sonyn ainoa tekoälyyn liittyvä hanke pelimaailmassa. Maaliskuussa he hakivat patenttia myös tekoälypohjaisille striimeille, jotka reagoivat katsojien palautteeseen.
Muuttuuko tekoäly siis henkilökohtaiseksi pelikaveriksesi? Sen näyttää vain aika. Mutta yksi asia on varma: Sony haluaa ravistella pelimaailmaa.