ROCCAT lanseerasi uudet Kone Pro ja Kone Pro Air -pelihiiret Kommentit pois päältä artikkelissa ROCCAT lanseerasi uudet Kone Pro ja Kone Pro Air -pelihiiret

ROCCAT Kone Pro

Corporationin palkittu -oheislaitebrändi on julkistanut uusimmat lisäykset legendaariseen PC-pelihiirien Kone-sarjaan, Kone Pro ja Kone Pro Air. Aivan uuden Kone Pro -sarjan hiiret yhdistävät ROCCAT:n naurettavan nopean Titan Optical Switch -teknologian brändin legendaarisen Kone PC-pelihiirisuunnittelun ominaiseen tuntumaan.

ROCCAT ensiesitteli kaikkien aikojen ensimmäisen Kone-hiiren vuonna 2007, ja siitä tuli myös yksi elektronisen urheilun keskeisistä vempaimista. Koneen suunnittelussa on tutkittu käsikokoja ja pitotyyppejä jo yli vuosikymmenen ajan edistyneimmän, ergonomisimman ja kilpailukykyisimmän hiiren luomiseksi. Täysin uusi Kone Pro -sarja parantaa Koneen tunnettua ergonomista muotoa, ja sitä on saatavilla Arctic Whitena ja Ash Blackina.

Roccat Kone Pro

“Voin luottavaisin mielin sanoa, että uusi Kone Pro -sarja on tähän mennessä parhaamme.” – René Korte, ROCCAT:n perustaja ja PC-oheislaitteiden pääjohtaja Turtle Beachillä

Uuden Kone Pro -sarjan tärkeimmät tekniset tiedot:

  • Uusi muoto, jossa on Koneen AIMO:n rakastettujen ominaisuuksien ja Kone Puren suorituskyvyn täydellinen tasapaino
  • Titan Optical Switch -teknologia laadukkaan klikkaustuntuman saavuttamiseksi, jopa 100 kertaa nopeampi vaste kuin mekaanisilla kytkimillä, ja pitkä kestävyys
  • Titan Wheel Pro – uusi alumiinipyörä, jossa on tyydyttävä rullaus ja napsautus, tarjoten pelaajille vertaansa vailla olevan nopeuden ja premium-tuntuman
  • Pure PTFE, lämpökäsitellyt tassut tasaisen liikkeen ja minimaalisen kitkan varmistamiseksi
  • Bionic Shell -muotoilu erittäin kevyeen tarkkuuteen, kiitos sen hunajakennorakenteen
  • Painaen 66 grammaa ja 75 grammaa, Kone Pro ja Kone Pro Air ovat markkinoiden kevyimpiä pelihiiriä
  • Owl-Eye 19K dpi optinen sensori korkeaan suorituskykyyn ja tarkkaan yhteyteen liikkeen ja pelin välillä
  • PhantomFlex® cable Kone Pro:ssa rajoittamattoman liikkeen tunteeseen
  • Kone Pro Air langaton yhteys Bluetoothin tai langattoman lähettimen kautta
  • Pikalataus Kone Pro Airissa, joka tarjoaa viisi tuntia pelaamista vain 10 minuutin latauksella, kun taas langaton Stellar-tekniikka tarjoaa yli 100 tuntia jatkuvaa pelaamista täydellä latauksella
  • Houkutteleva AIMO RGB -valaistus joka synkronoi AIMO-yhteensopivien tuotteiden kanssa, pystyy tuottamaan 16,8 miljoonaa väriä ja voi muodostaa yhteyden muihin ROCCAT-pöytälaitteisiin optimaalisen RGB-valaistuksen koordinoinnin varmistamiseksi.

ROCCAT:n Kone Pro -sarjan hiiret tulevat saataville 16. toukokuuta 2021 hintaan 79,99 € langallinen Kone Pro, ja 129,99 € langaton Kone Pro Air. Ennakkotilaukset ovat saatavilla tästä päivästä alkaen valmistajan kotisivuilta ja jälleenmyyjiltä Pohjoismaissa.

Kuin selainpeli tuotuna Steamiin – arvostelussa Blade Chimera Kommentit pois päältä artikkelissa Kuin selainpeli tuotuna Steamiin – arvostelussa Blade Chimera

on Team LadyBugin ja WSS Playgrounding kehittämä okkultti cyberpunk metroidvania peli. Pelin julkaisijana toimivat ja . Testaus tapahtui :llä ja pelattu Xbox sekä PS5 ohjaimilla. Blade Chimera on Team LadyBugin uusin ja kunnianhimoisin peli, joka vie pelaajan syvälle okkultistiseen cyberpunk-maailmaan. Metroidvania-genreen kuuluva peli tarjoaa laajan kartan, saumattomia siirtymiä eri alueiden välillä sekä sivutehtäviä päätarinan rinnalle. Mutta onnistuuko peli lunastamaan odotuksensa?

Pelin tarina ja maailma

Pelaaja astuu demoninmetsästäjä Shinin saappaisiin tämän etsiessä menetettyjä taitojaan ja totuutta unohtuneesta menneisyydestään. Tarina on erityisen kiehtova, ja maailman tutkiminen tarjoaa mahdollisuuden paljastaa salaisuuksia kartassa sekä muistojen palauttamisessa. Pelissä on taianomaista tunnelmaa, jossa yhdistyvät okkultismi ja futuristinen estetiikka.

Iso plussa pelille on sivutehtävien ja vapaan kartan tutkimisen tarjoama monipuolisuus. Toisaalta toistuva rakenne, tehtävän haku, demonien tappaminen, seuraavaan tarinapaikkaan eteneminen, voi nopeasti tuntua yksitoikkoiselta.

Pelissä demonien nimet on usein valittu niiden ulkonäön mukaan, mikä tuo lisäkerroksia pelin tunnelmaan. Esimerkiksi sininen demoni tunnetaan nimellä Ao Oni, joka suoraan käännettynä tarkoittaa ”sininen demoni”. Lentävät variksen näköiset viholliset on nimetty Karasuksi, joka tarkoittaa varista, ja vihreät lentävät haamutyyppiset demonit puolestaan saavat nimekseen Hito Dama, joka tarkoittaa ”ihmissielua”.

Pelattavuus ja ohjattavuus

Ensituntuma pelistä oli vaihteleva. Alku oli teknisesti ongelmallinen – pelin julkaisupäivänä jatkuvat errorit, jokta estivät pelin avautumisen, pakottivat odottamaan korjauspäivitystä. Tämän jälkeen pelikokemus parani, mutta hahmon ohjauksessa on puutteita. Hypyt ja parkourausta vaativat kohdat voivat turhauttaa, ja tönkkö ohjaustuntuma tekee pelaamisesta epätarkkaa. Useissa nopeissa kohdissa joutui tekemään hitaasti asioita, jotta hahmo kerkeää niihin reagoida, joka johti moneen kuolemaan ja uudelleen asioiden tekemiseen, koska tallentaminen unohtui.

Väistöliikkeet ja taistelumekaniikka toimivat hyvin, mutta pelin rankaisevuus virheistä vaatii pelaajalta keskittymistä. Demonit lyövät kovaa ja panssareita eikä puolustusta saa päivittettyä, joten välillä ihmeellisten hirboxien tarkkailu saattoi myös äkkiä koitu jo mennyn sisällön uudelleen kahlaamiseen, jotta pääsee jatkamaan eteenpäin. Erityisesti Lux-demonin käyttäminen taistelussa tuo peliin syvyyttä, mutta sen hallinta kiipeilyssä on toisinaan epäintuitiivista. Lux toimii taistelussa tehokkaasti ja ottaa helposti ohjaimen komennot vastaan välillä, jopa liian tehokkaasti ja hyökkäyksiä tulee tehtyä taistelun ulkopuolella.

Grafiikat ja äänimaailma

Pelin pikselitaide on ehdoton kohokohta. on panostanut yksityiskohtiin, ja pelin visuaalinen ilme hurmaa alusta loppuun. Hyökkäysanimaatiot, käyttöliittymä ja vihollisten ulkoasu on kaikki huolellisesti suunniteltu pikselityyliin. Jos pystyy pelaamaan japaninkielisenä niin suosittelen suuresti, koska Japaninkieliset kirjoitusmerkit sopivat pelin estetiikkaan erityisen hyvin.

Äänimaailma sen sijaan jättää hieman toivomisen varaa. Vaikka musiikki itsessään on laadukasta, se ei onnistu luomaan cyberpunk-taistelun intensiivistä tunnelmaa. Vähän jäävät musiikit laiskanpuoleiseksi ja ne tarvisivat vähän potkua takapuoleen, että tulisi sopivampi tehokkuus, kun kuitenkin ollaan demoneita tappamassa. Toisaalta ääniefektit osuvat täydellisesti kohdilleen, tehden pelaamisesta miellyttävää myös ilman musiikkia. Varsinkin väistelyliikkeen tekeminen on mahtavaa siinä olevan ääniefektin kanssa ja sillä on myös hyvä liikkua paikasta toiseen.

Yhteenveto

Jos tällaisesta pelistä tykkää ja jaksaa opetella pelaamaan pelin tahtiin niin suosittelen. Yksitoikkoiseksi käy nopeasti vaikka tarina ja muistojen avaaminen vaikuttaakin tosi mielenkiintoiselta, mutta kaikki ongelmat hahmon ohjauksessa vievät ilon pelistä. Jos peliyhtiön muut pelit ovat tuttuja niin suosittelen harkitsemaan. Peli on saatavilla 29.01.2025 asti –10% 17,55€:lla. Tarjouksen jälkeen peli on normaalihintaisena 19,50€. 1€/1h (Euro per tunti) tulee hyvin, jos pelaa kaiken päätarinasta sivutehtäviin läpi ja tutkii kartan läpi niin arviolta n. 18h, joten tämä kannattaa oottaa huomioon ostamista harkitessa. Joten suosittelen, kyllä sen kannalta, että ei tekeminen lopu kesken.

Blade Chimera

4 / 10
Plussat + Grafiikat + Musiikit + Ääniefektit + Tarina + Taistelumekaniikat + Väistelyliike Miinukset - Hahmon ohjattavuus - Hyppiminen - Pienet tilat taistella - Tuntuu ilmaiselta selainpeliltä

Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025 Kommentit pois päältä artikkelissa Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025

Architect Life: A House Design Simulator

-peli julkaistaan alkukesästä 2025. Peli mallintaa arkkitehdin monipuolista työtä ja antaa pelaajille mahdollisuuden suunnitella ja luoda unelmien koteja.

Pelissä voi suunnitella rakennuksia yksityiskohtaisesti, valita materiaaleja ja tehdä tarkkoja mittauksia. Pelaajat voivat luoda parvekkeita, terasseja ja muita oleskelutiloja sekä suunnitella infrastruktuuria kuten lämmitysjärjestelmiä. Myös sisustaminen ja maisemointi kuuluvat pelin ominaisuuksiin.

Architect Life sisältää uratilan, jossa suoritetaan asiakkaiden toimeksiantoja, sekä vapaan suunnittelutilan ilman rajoituksia. Pelaajat voivat myös tarkastella luomuksiaan ensimmäisen persoonan näkökulmasta eri vuorokaudenaikoina.

Peli julkaistaan 5. kesäkuuta 2025 :lle, Xbox Series X/S:lle ja Nintendo Switchille. Se on osa NACONin Life-simulaatiopelisarjaa, johon kuuluu myös muita ammatteja käsitteleviä pelejä kuten , , sekä .