Rocksteady lopettaa Suicide Squad: Kill the Justice League -pelin uuden sisällön tuottamisen Kommentit pois päältä artikkelissa Rocksteady lopettaa Suicide Squad: Kill the Justice League -pelin uuden sisällön tuottamisen

Rocksteady on ilmoittanut lopettavansa -pelin uuden sisällön julkaisun tammikuussa 2025, neljännen kauden päättyessä. Tämä tarkoittaa, että peli ei enää saa uusia päivityksiä, vaikka se pysyy edelleen verkossa ja ostettavissa.

Pelin viimeinen kausi tuo mukanaan uuden offline-tilan sekä uuden pelattavan hahmon, Deathstroken. Pelaajat voivat edelleen nauttia pelin tarinasta yksin tai ystävien kanssa yhteistyötilassa. Aiemmin julkaistu kausisisältö pysyy saatavilla, ja pelin sisäinen kauppa sekä valuutta, LutherCoin, ovat yhä käytössä. ei kuitenkaan kertonut, kuinka pitkään pelin verkko-ominaisuudet pysyvät toiminnassa.

Epäonninen julkaisu

Pelin julkaisu helmikuussa 2024 oli vaikea. Vaikka Suicide Squad: Kill the Justice League sai kehuja tarinastaan ja tuotantoarvoistaan, sen pelimekaniikka ja kokonaiskokemus saivat ristiriitaisia arvosteluja. Tämä vaikutti negatiivisesti myyntiin ja osaltaan aiheutti Warner Bros. -pelistudion tulojen laskua.

Peli liittyy muiden vaikeuksissa olleiden verkkopelien joukkoon, kuten ja , jotka myös kamppailivat vuonna 2024.

Suicide Squad: Kill the Justice League jää historiaan pelinä, joka ei koskaan täysin saavuttanut potentiaaliaan, mutta se tarjoaa yhä mahdollisuuden DC-maailman ystäville nauttia tarinastaan ja yhteistyöpelistä.

Sonyn omien PlayStation-pelien myynti romahti huippuvuosista lähes puolella Kommentit pois päältä artikkelissa Sonyn omien PlayStation-pelien myynti romahti huippuvuosista lähes puolella

Sony

Interactive Entertainmentin omien pelien myynti on ollut laskusuunnassa viime vuosina, selviää yhtiön julkaisemista ja Game Filen kokoamista tilastoista. Vuonna 2020–2021 PlayStationin omia pelejä myytiin huippuvuonna yhteensä 58,4 miljoonaa kappaletta, mutta tuorein luku on pudonnut noin 32,1 miljoonaan.

Huippuvuosi ei ollut sattumaa, koska silloin markkinoita vauhdittivat jättihitit kuten ja sekä :n lanseeraus, joka sai pelaajat hamstraamaan uutta sisältöä poikkeuksellisella vauhdilla. Nyt samaa “hitti-imua” ei ole nähty yhtä vahvana.

Viime vuosina Sony on toki osunut myös maaliin, esimerkiksi palkitulla Astro Botilla ja uudemmalla -julkaisulla, mutta samalla mukaan on mahtunut myös selviä pettymyksiä, kuten nopeasti flopannut . Kokonaiskuva on silti ollut laskeva, vaikka viimeisin vuosi toi pienen piristymisen.

Samaan aikaan Sony on panostanut studio-ostoihin ja uudelleenjulkaisuihin, mutta ne eivät ole onnistuneet kääntämään trendiä pysyvästi ylöspäin. Vaikka konsolit myyvät edelleen hyvin ja yksittäiset pelit voivat olla jättimenestyksiä, “tasaisen tappava hittiputki” näyttää harventuneen.

Katseet kohdistuvat nyt tuleviin julkistuksiin, kuten Insomniacin odotettuun -peliin, joka saattaa olla yksi avain uusien menestysten käynnistämiseen. Kysymys kuuluu, löytyykö PlayStationille vielä seuraava iso hittiaalto vai onko kulta-aika jo ainakin hetkellisesti takanapäin.

Sony veti Destruction AllStarsin myynnistä ja sulki moninpelin ilman varoitusta Kommentit pois päältä artikkelissa Sony veti Destruction AllStarsin myynnistä ja sulki moninpelin ilman varoitusta

Destruction AllStars

sai tällä viikolla melkoisen loppuratkaisun, kun poisti pelin myynnistä ja sulki moninpelipalvelimet käytännössä yhdessä silmänräpäyksessä. Pelaajille ei annettu pitkää varoitusaikaa eikä asiasta julkaistu edes kunnollista blogitiedotetta, peli vain katosi Storesta kuin auto romurallissa savupilveen.

Pelin moninpeli on nyt kokonaan poissa käytöstä, mutta yksinpelisisällöt pysyvät saatavilla vielä 28. marraskuuta 2026 asti. Sen jälkeen pelattavaksi jää enää arcade-haasteita sisältävä offline-tila, ja Sony varoittaa jo valmiiksi, että pelikokemus voi kärsiä palvelimien sulkemisen jälkeen.

Destruction AllStarsin taival ei muutenkaan ollut aivan satukirjojen sankaritarina. Pelin piti alun perin olla yksi :n näyttävistä julkaisupeleistä, mutta se viivästyi vuoteen 2021 asti. Julkaisun jälkeen kiinnostus jäi vaisuksi, vaikka peli jaettiin myös -tilaajille. Hinta romahti nopeasti noin 65 eurosta alle 20 euroon, mikä kertoi aika suoraan siitä, ettei yleisöä löytynyt odotetulla tavalla.

Vaikka pelillä oli pieni uskollinen fanikuntansa, Sony vaikutti siirtäneen katseensa muihin projekteihin jo vuosia sitten. Pelin virallinen some-tili hiljeni jo vuonna 2022, eikä uutta sisältöä juuri enää nähty. Nyt Destruction AllStars liittyy samaan epäonnisten live service -pelien joukkoon kuin . Nämä ovat olleet kunnianhimoisia hankkeita, jotka eivät koskaan löytäneet kunnolla paikkaansa pelaajien sydämissä.