Sega julkisti suunnitelmiaan – aikoo herättää henkiin viisi klassikkopelisarjaansa Kommentit pois päältä artikkelissa Sega julkisti suunnitelmiaan – aikoo herättää henkiin viisi klassikkopelisarjaansa

Sega Mega Drive Mini 2

yllätti pelimaailman ilmoittamalla -tapahtumassa, että aikoo herättää henkiin viisi klassikkopelisarjaansa: , , , ja Streets of Ragen.

Pelin virallinen traileri paljastaa, että Segalla on suunnitelmissa vieläkin enemmän herättämisiä. Tiedotteen mukaan yhtiöllä on meneillään useita eri genrejä edustavia kehityshankkeita, jotka julkaistaan lähivuosina.

Segan apulaistoimitusjohtaja ja Sega of American toimitusjohtaja Shuji Utsumi kommentoi ilmoitusta seuraavasti:

”Kaivamme perintöämme ja suunnittelemme uudelleen useita franchises-sarjan pelejä tuodaksemme nämä pelit yhä useammille ihmisille ympäri maailmaa. Tämä ilmoitus on vasta alkua. Ennen kaikkea tavoitteemme on luoda hyviä pelejä, joissa on ikimuistoisia hahmoja ja maailmoja. Toivomme, että kaiken ikäiset fanit odottavat tulevaisuuttamme innolla, kun julkaisemme nämä projektit lähivuosina.”

Sega lupaa kertoa lähitulevaisuudessa lisää jo julkistetuista peleistä, mukaan lukien viralliset pelinimet, julkaisupäivät ja alustat. Lisäksi raportit viittaavat siihen, että Virtua Fighter, suosittu taistelupelisarja, saattaa olla mukana uudelleensyntymissarjassa.

Segan sitoutuminen nostalgisten suosikkien palauttamiseen on valmis tekemään pelimaailmasta jännittävän muutoksen. Fanit voivat odottaa innolla uusien pelien paljastumista ja rakastetun franchises-sarjan herätystä, kun Sega lähtee perintöään uudelleen luomaan.

Alkuperäiselle Doomille pätkähti uusi huijauskoodi jopa 27 vuoden jälkeen Kommentit pois päältä artikkelissa Alkuperäiselle Doomille pätkähti uusi huijauskoodi jopa 27 vuoden jälkeen

Doom

Segan Saturn-versiolle ilmestyneestä Doomista on löytynyt uusi huijaukoodi, 27 vuotta pelin alkuperäisestä julkaisusta.

Koodi löytyi käyttäjän @memory_fallenin toimesta, ja sen avulla pelin seinät muuttuvat läpinäkyviksi. Ominaisuuden aktivoimiseksi on tauotettava peli ja painettava seuraavia nappeja: X, Oikea, B, Y, X, Oikea, B, Y.

Doom-sarjan fanit eivät yleensä muistele Saturn-versiota kovin lämpimästi, mutta tämä on silti hauska pieni lisäominaisuus. On huomionarvoista, että sen löytämiseen kesti lähes 30 vuotta.

Ei muuta kuin kokeiluun?

Sega Dreamcastilla oli tärkeä, mutta näkymätön osa Grand Theft Auto III:n kehityksessä Kommentit pois päältä artikkelissa Sega Dreamcastilla oli tärkeä, mutta näkymätön osa Grand Theft Auto III:n kehityksessä

Sega Dreamcast

Ikonisella :lla, joka mullistutti avoimen maailman peligenren, saattaisi olla olematon olemassaolo ilman Dreamcastia. Millä tavoin oli tärkeä, vaikkakin näkymätön, osa pelin kehitystä?

Kaupungin teknologiademosta Godzillan raivoamiseen

Vuonna 1999, Space Station Silicon Valleyn julkaisun jälkeen tuleva -tiimi mietti seuraavaa projektiaan. Kun alkuperäinen -tiimi viimeisteli :ta 2D:nä, toinen ryhmä työsti peliä, josta myöhemmin tuli .

Samaan aikaan pieni ohjelmoijaryhmä, jota johti Leslie Benzies, oli rakentanut 3D-teknologiademon – kaupunkiympäristön, jossa kuhisi autoja. Tämä oli konsepti, jonka kanssa varsinainen GTA-tiimi oli kamppaillut.

Rockstar, joka halusi ylittää rajoja, oli jopa tutkinut Dreamcastin ominaisuuksia yhdessä Rockstar Toronton kanssa 3D-GTA-kokemusta varten, mutta tulokset eivät olleet ihanteelliset.

Haasteista huolimatta DMA:n pieni ryhmä päätti hyödyntää 3D-kaupunkiprototyyppiä ja tutkia kaupunkipelejä Dreamcastilla. Heidän alkuperäinen konsepti pyöri Godzilla-hahmon ympärillä, pelaajien ohjatessa jättiläishirviötä, joka aiheuttaa kaaosta.

Grand Theft Auto III

Unelmien mureneminen, legendan nousu

Valitettavasti tämä Godzilla-projekti ei koskaan toteutunut. Syyskuussa 1999 osti DMA:n, mikä johti merkittäviin muutoksiin, mukaan lukien uusi toimisto ja tiimien yhdistäminen. Silicon Valley- ja GTA II -tiimit yhdistettiin työskentelemään seuraavan Grand Theft Auto -pelin, Grand Theft Auto III:n, parissa.

GTA III:n kehitystä jatkettiin Dreamcastilla jonkin aikaa, vaikka tarkka aika ei ole vieläkään selvillä. Lähteet viittaavat muutamaan kuukauteen perushahmon kävelydemoon. Lopulta päädyttiin siirtymään :een Dreamcastin heikentyvien kaupallisten näkymien vuoksi.

Dreamcastin perintö

Vaikka Dreamcast-versiota GTA III:sta ei koskaan tullut, Dreamcastin vaikutus on kiistaton. Se tarjosi alustan 3D-kaupunkiprototyypille, joka synnytti alkuperäisen konseptin ja kokeilut.

Vaikka Dreamcast jäikin paitsi GTA III:sta, on hauskaa kuvitella, millainen pelistä olisi tullut Segan konsolilla. Riippumatta siitä, Dreamcastin panos pelilegendan synnyssä on kiehtova sivuhuomautus videopelien historiassa.

Lähde: Time Extension