Sega MegaDrive Mini -konsolin julkaisu myöhästyy lokakuulle Kommentit pois päältä artikkelissa Sega MegaDrive Mini -konsolin julkaisu myöhästyy lokakuulle

Mini -konsolin julkaisu myöhästyy Euroopassa ja Lähi-Idässä aiemmin ilmoitetusta syyskuun 19. päivästä lokakuun 4. päivään, eli kahdella viikolla. Syyksi Sega kertoo logistiset haasteet.

Konsoli on parhaillaan ennakkotilattavissa ja sen mukana tulee liuta klassisia 16-bittisiä pelejä kuten: , , sekä .

Tässä koko lista peleistä:

  • Sonic the Hedgehog
  • Ecco the Dolphin
  • Castlevania: The New Generation
  • Space Harrier 2
  • Shining Force
  • Dr. Robotnik's Mean Bean Machine
  • ToeJam & Earl
  • Comix Zone
  • Altered Beast
  • Gunstar Heroes
  • Castle of Illusion Starring Mickey Mouse
  • World of Illusion Starring Mickey Mouse and Donald Duck
  • Thunder Force III
  • Super Fantasy Zone
  • Shinobi III
  • Streets of Rage 2
  • Earthworm Jim
  • Sonic The Hedgehog 2
  • Probotector
  • Landstalker
  • Mega Man®: The Wily Wars
  • Street Fighter II®: Special Champion Edition
  • Ghouls ‘n Ghosts®
  • Alex Kidd in the Enchanted Castle
  • Story of Thor
  • Golden Axe
  • Phantasy Star IV: The End of the Millennium
  • Sonic The Hedgehog Spinball
  • Vectorman
  • Wonder Boy in Monster World
  • Tetris®
  • Darius
  • Road Rash II
  • Strider
  • Virtua Fighter 2
  • Alisia Dragoon
  • Kid Chameleon
  • Monster World IV
  • Eternal Champions
  • Columns
  • Dynamite Headdy
  • Light Crusader

Sega Dreamcastilla oli tärkeä, mutta näkymätön osa Grand Theft Auto III:n kehityksessä Kommentit pois päältä artikkelissa Sega Dreamcastilla oli tärkeä, mutta näkymätön osa Grand Theft Auto III:n kehityksessä

Sega Dreamcast

Ikonisella :lla, joka mullistutti avoimen maailman peligenren, saattaisi olla olematon olemassaolo ilman Dreamcastia. Millä tavoin oli tärkeä, vaikkakin näkymätön, osa pelin kehitystä?

Kaupungin teknologiademosta Godzillan raivoamiseen

Vuonna 1999, Space Station Silicon Valleyn julkaisun jälkeen tuleva -tiimi mietti seuraavaa projektiaan. Kun alkuperäinen -tiimi viimeisteli :ta 2D:nä, toinen ryhmä työsti peliä, josta myöhemmin tuli .

Samaan aikaan pieni ohjelmoijaryhmä, jota johti Leslie Benzies, oli rakentanut 3D-teknologiademon – kaupunkiympäristön, jossa kuhisi autoja. Tämä oli konsepti, jonka kanssa varsinainen GTA-tiimi oli kamppaillut.

Rockstar, joka halusi ylittää rajoja, oli jopa tutkinut Dreamcastin ominaisuuksia yhdessä Rockstar Toronton kanssa 3D-GTA-kokemusta varten, mutta tulokset eivät olleet ihanteelliset.

Haasteista huolimatta DMA:n pieni ryhmä päätti hyödyntää 3D-kaupunkiprototyyppiä ja tutkia kaupunkipelejä Dreamcastilla. Heidän alkuperäinen konsepti pyöri Godzilla-hahmon ympärillä, pelaajien ohjatessa jättiläishirviötä, joka aiheuttaa kaaosta.

Grand Theft Auto III

Unelmien mureneminen, legendan nousu

Valitettavasti tämä Godzilla-projekti ei koskaan toteutunut. Syyskuussa 1999 osti DMA:n, mikä johti merkittäviin muutoksiin, mukaan lukien uusi toimisto ja tiimien yhdistäminen. Silicon Valley- ja GTA II -tiimit yhdistettiin työskentelemään seuraavan Grand Theft Auto -pelin, Grand Theft Auto III:n, parissa.

GTA III:n kehitystä jatkettiin Dreamcastilla jonkin aikaa, vaikka tarkka aika ei ole vieläkään selvillä. Lähteet viittaavat muutamaan kuukauteen perushahmon kävelydemoon. Lopulta päädyttiin siirtymään :een Dreamcastin heikentyvien kaupallisten näkymien vuoksi.

Dreamcastin perintö

Vaikka Dreamcast-versiota GTA III:sta ei koskaan tullut, Dreamcastin vaikutus on kiistaton. Se tarjosi alustan 3D-kaupunkiprototyypille, joka synnytti alkuperäisen konseptin ja kokeilut.

Vaikka Dreamcast jäikin paitsi GTA III:sta, on hauskaa kuvitella, millainen pelistä olisi tullut Segan konsolilla. Riippumatta siitä, Dreamcastin panos pelilegendan synnyssä on kiehtova sivuhuomautus videopelien historiassa.

Lähde: Time Extension

Toinen iPhone-emulaattori poistui App Storesta – kehittäjä pelkäsi vaikeuksia Kommentit pois päältä artikkelissa Toinen iPhone-emulaattori poistui App Storesta – kehittäjä pelkäsi vaikeuksia

Muutaman päivän sisällä jo toinen -pelien emulaattori on poistunut App Storesta. Aiemmin tällä viikolla Game Boy -emulaattori nousi App Storen kärkeen ennen kuin Apple poisti sen tekijänoikeusrikkomusten vuoksi. Nyt toisen emulaattorin poistumisen takana on kuitenkin itse kehittäjä.

Bimmy Emulator oli, kuten nimestä voi päätellä, NES-emulaattori iPhoneille, iPadeille ja yhteensopiville Apple Silicon Maceille. Sovellus julkaistiin 0,99 dollarin hintaan, mutta se tehtiin myöhemmin ilmaiseksi ladattavaksi.

Muiden -pohjaisten emulaattorien tavoin Bimmy NES ei tullut valmiiksi pelien kanssa. Sen sijaan käyttäjien odotettiin hankkivan omat ROM-tiedostonsa ja lataavan ne emulaattoriin iOS Tiedostot -sovelluksen avulla.

Bimmy NES ei kuitenkaan ollut kauaa saatavilla, sillä kehittäjä Tom Salvo poisti sovelluksen nopeasti. Macin mukaan Salvo sanoi ”poistaneensa sovelluksen pelosta. Kukaan ei ottanut minuun yhteyttä.”

On oletettu, että tekijänoikeusrikkomusten pelon (kuten :n kohdalla) sijaan Salvoa huolestutti enemmän se, että NES-sanan käyttäminen sovelluksen nimessä saattaisi aiheuttaa ongelmia. Jäämme näkemään, julkaiseeko hän sovelluksen uudelleen uudella nimellä.

Lähde: TimeExtension