Sony julkaisi neljä uuden väristä Dualshock -ohjainta Kommentit pois päältä artikkelissa Sony julkaisi neljä uuden väristä Dualshock -ohjainta

Siinä missä kilpailijansa on panostanut hieman enemmän Xbox -konsolien ohjaimien värivalintoihin, on Sonyn vastineessa tarjonta ollut hieman vaisumpaa.

Nyt kuitenkin on julkistanut neljä uuden väristä Dualshock 4 -ohjainta. Uusien ohjainten saatavuus on ainakin aluksi rajoitettu Pohjois-Amerikkaan. Nähtäväksi jää, saako näitä värejä ostettua Euroopasta.

Uudet värit ovat: Berry Blue, Sunset Orange, Blue Camo sekä Copper.

[totalpoll id=”277″]

The Sims 4 Life & Death -lisäosasta saatiin uusi esittelyvideo Kommentit pois päältä artikkelissa The Sims 4 Life & Death -lisäosasta saatiin uusi esittelyvideo

The Sims 4 Life & Death

-pelisarja saa uuden Life & Death -laajennuspaketin 31. lokakuuta. Laajennus tuo mukanaan mahdollisuuden tutkia elämän ja kuoleman välistä rajaa Ravenwood-nimisellä alueella, jossa on kolme erilaista naapurustoa. Pelaajat voivat luoda Bucket List -listoja, ratkaista kesken jääneitä asioita ja käyttää uusia haamuvoimia.

Uudessa laajennuksessa on myös mahdollisuus kokea Rebirth, jolloin Sim voi syntyä uudelleen ja saada takaisin menneitä taitoja. Pelaajat voivat luoda testamentteja, jotka määrittelevät perintöjä ja hautajaisjärjestelyjä. Laajennuspaketti esittelee myös kaksi uutta uraa: Reaper Professionin ja Undertaker Careerin.

The Sims 4 Life & Death -lisäosa ilmestyy 31. lokakuuta , , ja S sekä -konsoleilla, että :lle ja macOS:lle. The Sims 4 -peruspeli on ladattavissa ilmaiseksi.

Pelaajat voivat tilata laajennuspaketin ennakkoon ja saada erityisiä palkintoja, kuten Lasting Legacy Family Portraitin ja Mournful Melodies Music Boxin.

Ex-PlayStation-pomo varoittaa: Kuolemantuomio peliteollisuudelle on todellinen uhka Kommentit pois päältä artikkelissa Ex-PlayStation-pomo varoittaa: Kuolemantuomio peliteollisuudelle on todellinen uhka

Vaikka pelejä julkaistaan ennätysmäärät joka päivä, pelaajakunta ei kasva samaa tahtia. Ex-PlayStation-johtaja Shawn Layden on huolissaan. Hänen mielestä ongelmaa ei ratkaista pelkästään isoilla budjeteilla tehtyillä jatko-osilla ja aina vain tehokkaammalla hardwarella.

”Jos luotamme vain jättihitteihin päästäksemme läpi, se on mielestäni kuolemantuomio”, Layden toteaa Gordon Van Dyken, indie-julkaisija Raw Furyn perustajan, haastattelussa Gamescom Asiassa.

Ongelmana ovat Laydenin mukaan yhdeksännumeroiset kehityskustannukset, jotka karkottavat suuret julkaisijat ottamasta riskejä. Lopputuloksena on pelejä, joiden rahoitus perustuu myyntiennustuksille, ei niinkään pelin hauskuudelle tai innovatiivisuudelle.

”Saamme jatko-osia ja kopioita, koska rahat jakelevat sanovat 'No niin, jos tienasi näin paljon näin lyhyessä ajassa, niin minun Fortnite-kloonini voi tienata saman ajanjaksossa'”, Layden kuvailee. ”Pelimaailmassa vallitsee luovan voiman hiipuminen studioiden yhdistymisen ja korkeiden kehityskustannusten takia.”

Layden kommentoi VGC:lle myös hiljattain esiteltyä, kohua herättänyttä 700 dollarin Prota ja sen tarjoamia minimaalisia parannuksia. ”Olemme kehityksen tasanteella”, Layden totesi VGC:lle.

”Olemme hardwaren kehityksessä vaiheessa, jota itse kutsun 'vain koirat kuulevat eron'. Jos pelaat ja auringonvalo osuu ikkunasta televisioon, et näe mitään ray tracing -efektejä. Kaiken pitää olla optimoitua ja sinulla pitää olla 8K-näyttö pimeässä huoneessa nähdäksesi mitään.”

Laydenin mielestä konsolikilpailu on saavuttanut katon ja peliyhtiöiden tulisi kilpailla sisällöllä, ei teknisillä spekseillä. ”On aika tehdä todellinen resetti liiketoimintamallille, pelialan perusteille”, hän toteaa VGC:lle.

Layden ei ole ensimmäistä kertaa huolissaan alan tulevaisuudesta. Hän varoitti jo 2019 PlayStationilta lähtiessään isojen budjettien pelejä ja laitteiden jatkuvaa kallistumista kestämättömäksi kiertokuluksi. Hän painottaa myös, että ala tuottaa koko ajan enemmän rahaa ilman, että pelaajakunta kasvaa.

”Kyseessä on 250 miljardin dollarin globaali bisnes, mutta pelaajien määrä ei kasva samaa tahtia”, Layden toteaa Van Dyken haastattelussa. ”Saamme siis enemmän rahaa samoilta ihmisiltä. Tarvitsemme lisää pelaajia. Miten se onnistuu? Tarvitsemme enemmän pelientekijöitä.”

Layden ehdottaa yritysten tukevan nousevia kehittäjiä esimerkiksi Indonesiassa ja Intiassa. Vaikka monet murehtivat AA-pelien, indie-pelien ja jättibudjettien välimaaston, kuolemasta, osoittavat jotkin studiot edelleen menestystä tällä kilpailullisella alueella. Viime vuonna esimerkiksi , Dark Souls -vaikutteinen loot shooter, löysi yleisönsä. Tänä vuonna on vuorossa Warhammer 40,000: , joka on onnistunut luomaan upean näköisen pelin alle puolellla Doom Eternalin budjetista.