The Last of Us -pelin animaatiotukea tehneen Brandoville Studiosin työntekijät kohtasivat epäinhimillistä kohtelua Kommentit pois päältä artikkelissa The Last of Us -pelin animaatiotukea tehneen Brandoville Studiosin työntekijät kohtasivat epäinhimillistä kohtelua

The Last of Us Part 1

Indonesialainen animaatiotukistudio Brandoville Studios, joka on työskennellyt muun muassa Assassin's Creed Shadows, ja -pelien parissa, on noussut otsikoihin häiritsevien työpaikkakiristysväitteiden vuoksi. Studioon liitetyt syytökset ovat tulleet julki alun perin vuonna 2021, mutta viimeaikaiset väitteet ovat nostaneet asian jälleen esiin, erityisesti Indonesian sosiaalisessa mediassa.

Pahamaineisimmat syytökset kohdistuvat Brandovillen toimitusjohtajan Ken Lain vaimoon, Cherry Laihin, joka on syytetty työntekijöihinsä kohdistuneesta sanallisesta ja fyysisestä väkivallasta. Työntekijöiden kertomukset ja todistukset paljastavat, että Lai muun muassa uhkaili ja solvasi työntekijöitä, pahoinpiteli heitä ja jopa pakotti työntekijöitä vahingoittamaan itseään ”rangaistuksena” huonosta suorituksesta.

Erityisesti työntekijä Christa Sydney on julkaissut omia kokemuksiaan julkisesti, mukaan lukien väitteet fyysisestä väkivallasta, kuten päähän lyömisestä ja tukehtumisesta. Hänen kertomuksensa on vahvistettu muun muassa videolla, jossa hänet pakotettiin läpsimään itseään 100 kertaa.

Muita vakavia syytöksiä ovat muun muassa raskaana olleen työntekijän, Syifana Afiatin, kokemukset liiallisesta työtaakasta ja sydäntä riipaiseva kertomus hänen lapsensa kuolemasta, jonka jälkeen hän sai yhä painostusta palata töihin vain kuukausi synnytyksen jälkeen. Cherry Lai ei ole kommentoinut syytöksiä, mutta Ken Lai ei ole vastannut kommentointipyyntöihin.

Brandoville Studios suljettiin viime vuonna, mutta Ken ja Cherry Lai yrittivät aloittaa uuden yrityksen, LaiLai Studiosin, entisten työntekijöidensä kanssa. Tällä hetkellä ei ole varmuutta siitä, onko studio toiminnassa.

Parkour vahvasti esillä tulevan Assassin’s Creed Shadows -pelin uudella esittelyvideolla Kommentit pois päältä artikkelissa Parkour vahvasti esillä tulevan Assassin’s Creed Shadows -pelin uudella esittelyvideolla

Assassin's Creed Shadows

on paljastanut uusia yksityiskohtia tulevan Assassin's Creed Shadows -pelin liikkumismekaniikasta. Muinaiseen Japaniin sijoittuva toimintaseikkailu esittelee kaksi erilaista päähahmoa: samuraisoturi Yasuke ja shinobi Naoe.

Pelisarjalle tyypillinen parkourmainen liikkuminen on jälleen keskeisessä roolissa. Pelaajat voivat kiivetä seinillä ja katoilla sekä tehdä hurjia loikkia tutkiessaan pelimaailmaa. Korkealta tarkkailu auttaa hahmottamaan ympäristöä ja seuraamaan vihollisia.

Ketterä liikkuminen on tärkeää niin tehtävien suorittamisessa kuin vihollisia paetessa. Erityisesti Naoe-hahmo hyödyntää taitavasti japanilaisen arkkitehtuurin yksityiskohtia liikkuessaan. Parkour on myös olennainen osa hiiviskelyä ja linnakkeisiin soluttautumista.

Pelin suunnittelijat ovat kiinnittäneet erityistä huomiota hahmojen animointiin ja liikkeiden sulavuuteen. Uutena elementtinä on tarttumiskoukku, joka monipuolistaa liikkumismahdollisuuksia. Pelaajat voivat hyödyntää ympäristöä aiempaa luovemmin, mutta kaikkia pintoja ei edelleenkään voi kiivetä.

Assassin's Creed Shadows julkaistaan 14. helmikuuta 2024 :lle, /S:lle, :lle ja :lle. Lisäksi peli tulee saataville Ubisoft+ -pelipalveluun 12. marraskuuta 2024 alkaen. Pelin ennakkoon tilaaville luvassa bonustehtävä. Pelin ikäraja on PEGI 18.

Assassin’s Creed Shadows – visuaalinen mestariteos vie pelaajat feodaali-ajan Japaniin Kommentit pois päältä artikkelissa Assassin’s Creed Shadows – visuaalinen mestariteos vie pelaajat feodaali-ajan Japaniin

on paljastanut Assassin's Creed Shadows uusimman videon, joka avaa pelin maailma, kiehtovaa feodaalista Japania. Peli hyödyntää täysin nykyaikaista teknologiaa, tarjoamalla pelaajille visuaalisesti kauniin ja mukaansatempaavan kokemuksen.

Visuaalinen vallankumous

Assassin's Creed Shadows on sarjan ensimmäinen peli, joka on rakennettu täysin nykysukupolven laitteistolle. Tämä on mahdollistanut merkittäviä parannuksia pelin grafiikassa ja fysiikassa. Säteenseuranta ja mikropolygoniteknologia luovat uskomattoman realistisia valaistusvaikutuksia ja yksityiskohtaisia ympäristöjä.

Pelin maailma on dynaaminen ja vuorovaikutteinen. Pelaajat voivat vaikuttaa ympäristöön monin tavoin, kuten sytyttääkseen tai sammuttaakseen kynttilöitä, rikkoakseen esineitä ja jopa muuttaakseen säätä. Nämä vuorovaikutukset vaikuttavat puolestaan pelin valaistukseen ja äänimaailmaan, luoden ainutlaatuisen kokemuksen joka kerta.

Kahden tarinan risteys

Pelaajat pääsevät seuraamaan kahden kiehtovan hahmon, shinobi Naoen ja samuraisoturi Yasuken, tarinoita. Heidän tiet risteävät keskenään, kun Japani on valtataistelujen kourissa. Peli tarjoaa syvällisen katsauksen feodaaliseen Japaniin ja sen rikkaaseen historiaan.

Uusia ominaisuuksia ja parannuksia

Assassin's Creed Shadows tuo sarjaan useita uusia ominaisuuksia, kuten:

  • Dynaamiset vuodenajat ja sää: Maailma muuttuu jatkuvasti vuodenaikojen ja sään mukaan, mikä vaikuttaa pelaamiseen.
  • Vuorovaikutteinen ympäristö: Pelaajat voivat vaikuttaa maailmaan monin tavoin.
  • Kahden pelattavan hahmon tarina: Naoe ja Yasuke tarjoavat erilaisia näkökulmia tapahtumiin.
  • Uusi taistelujärjestelmä: Nauti nopeista ja intensiivisistä taisteluista.

Assassin's Creed Shadows julkaistaan 15. marraskuuta 2024 :lle, /S:lle, :lle ja :lle. Lisäksi peli tulee saataville Ubisoft+ -pelipalveluun 12. marraskuuta 2024 alkaen. Pelin ennakkoon tilaaville luvassa bonustehtävä. Pelin ikäraja on PEGI 18.