Tulevan Zelda -elokuvan ohjaaja haaveili pestistään jo vuonna 2010 Kommentit pois päältä artikkelissa Tulevan Zelda -elokuvan ohjaaja haaveili pestistään jo vuonna 2010

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

ilmoitti live-action Legend of Zelda -elokuvasta, jossa ohjaajana toimii Wes Ball. Tämä oli ilmeisesti tilaisuus, jota Ball on toivonut jo pitkään, jos vuoden 2010 twiittiin on lainkaan uskomista.

”Koska minulla ei koskaan ollut toivoa ohjata sitä… seuraava suuri mo-cap Avatarin kaltainen elokuva pitäisi olla… THE ”, Ball kirjoitti X/Twitterissä jo vuonna 2010.

Ball on saavuttanut menestystä Maze Runner -elokuvilla, jotka julkaistiin vuosina 2014, 2015 ja 2018. Hän toimii myös ohjaajana elokuvassa Kingdom of the Planet of the Apes, joka on määrä julkaista vuonna 2024. Näiden projektien menestys näyttää riittäneen saamaan hänet yhden kaikkien aikojen halutuimmista projekteista pelihistoriassa.

Nintendo tuo viimein valkokankaille Legend Of Zelda -elokuvan live-action-muodossa lukuisten huhumyllyjen jälkeen.

Nintendo jakoi virallisen ilmoituksen sijoittajille, mutta yksityiskohdat ovat vielä melko niukahkoja. Elokuvan tuottajina toimivat Nintendon Shigeru Miyamoto ja Arad Productionsin puheenjohtaja Avi Arad, entinen Marvel Studiosin perustaja ja toimitusjohtaja. Sony Pictures Entertainment vastaa teatterijakelusta sekä elokuvan rahoituksesta yhdessä Nintendon kanssa. Deadline Hollywoodin mukaan Jurassic World -käsikirjoittaja Derek Connolly kirjoittaa käsikirjoituksen.

Brittiläisen tutkimuksen mukaan neljännes Z-sukupolvesta omistaa klassisen pelikonsolin Kommentit pois päältä artikkelissa Brittiläisen tutkimuksen mukaan neljännes Z-sukupolvesta omistaa klassisen pelikonsolin

Doom x Sega Mega Drive

Uuden tutkimuksen mukaan 24 prosenttia Z-sukupolven edustajista (13-28-vuotiaat) omistaa klassisen pelikonsolin. Tulos seuraa aiempaa raporttia, jonka mukaan 14 prosenttia pohjoisamerikkalaisista pelaa edelleen ennen vuotta 2000 julkaistuilla pelilaitteilla.

Pringles-yhtiön teettämään tutkimukseen osallistui 2000 brittiläistä. Tutkimuksen yhteydessä yhtiö järjesti Lontoossa ” Console Clinic” -tapahtuman, jossa tarjottiin ilmaisia korjauspalveluja klassisille pelikonsoleille.

Pelaajista 89 prosenttia kertoi, että vanhanajan offline-pelit tarjoavat heille tauon internetistä, ja 74 prosentin mielestä retropelit ovat rentoututtavampia pelata. 77 prosenttia vastaajista koki retrotekniikan nostalgisena, mikä viittaa siihen, että loput 23 prosenttia ovat hankkineet vanhoja laitteita kokematta niitä alkuperäisenä aikanaan.

Ikäperspektiivinä mainittakoon, että 13-vuotiaat ovat syntyneet Wii U:n julkaisun aikoihin, kun taas 28-vuotiaat ovat syntyneet 64:n julkaisun aikaan.

Retroteknologian viehätys ulottuu myös muihin laitteisiin: 30 prosenttia briteistä harkitsee älypuhelimensa vaihtamista yksinkertaisempaan peruspuhelimeen. Myös vinyylilevyt ja muut vanhat mediaformaatit kiinnostavat kuluttajia.

Xbox jatkaa avointa linjaansa – PlayStation- ja Nintendo-logot pysyvät mukana Kommentit pois päältä artikkelissa Xbox jatkaa avointa linjaansa – PlayStation- ja Nintendo-logot pysyvät mukana

Microsoftin -esittelyissä on viime aikoina nähty poikkeuksellinen ilmiö, - ja Nintendo-logot ovat ilmestyneet esittelyvideoihin. Tämä on osa Microsoftin uutta monialustastrategiaa, jonka tavoitteena on tehdä yhtiön peleistä helposti saatavilla kaikille pelaajille – riippumatta siitä, millä laitteella he pelaavat.

Haluan vain olla rehellinen ja läpinäkyvä sen suhteen, missä pelejämme voi pelata. Ihmisten pitäisi tietää, mistä he voivat ostaa pelejämme. Xbox-yhteisön ja pelien pitäisi olla kaikkien saatavilla mahdollisimman monella näytöllä. – Xbox-pomo Phil Spencer perusteli linjausta avoimuudella.

Muutos näkyi selvästi jo vuoden 2025 Xbox Developer Direct -tapahtumassa, jossa esimerkiksi , Doom: The Dark Ages ja esiteltiin myös :lle. Vielä kesällä 2024 PS5-versioiden julkistaminen tapahtui erillisten trailerien kautta, mutta nyt ne näkyvät suoraan Xboxin omissa esittelyissä.

Sony ja Nintendo pitävät kiinni vanhasta linjastaan

Vaikka pyrkii edistämään monialustapelaamista, Sony ja Nintendo eivät ole muuttamassa strategiaansa. Esimerkiksi PlayStationin State of Play -tapahtumissa ei mainita Xboxia, vaikka pelit julkaistaisiin myös muille alustoille. , ja esiteltiin yksinomaan PlayStation-pelinä, vaikka ne ovat tulossa myös :lle ja Xboxille.

Tulevaisuudessa vielä enemmän monialustapelejä

Spencerin mukaan Xboxin tavoitteena on tuoda pelejä mahdollisimman laajasti eri alustoille ja vahvistaa Xbox-ekosysteemiä kokonaisuutena. Kesän Xbox Showcase 2025 -tapahtumassa voimmekin nähdä esimerkiksi Gears of War: E-Dayn, Fablen, Perfect Darkin ja Call of Dutyn rinnalla PlayStation-logon.

Mutta kannattaako odottaa, että Sony ja Nintendo tekisivät samoin? Todennäköisesti ei.