Tulevasta The Callisto Protocol -kauhupelistä saatiin uusia kuviaKommentit pois päältä artikkelissa Tulevasta The Callisto Protocol -kauhupelistä saatiin uusia kuvia
Striking Distance -pelifirman uudesta The Callisto Protocol -kauhuselviytymispelistä on saatu uusia kuvia. Pelin kehittäneen studion johdossa on Dead Space -pelien suunnittelusta vastannut Glen Schofield.
Peli sijoittuu samaan universumiin suositun battle royale peli PUBG:in kanssa, mutta The Callisto Protocolin tapahtumat alkavat 300 vuotta myöhemmin. Sen kehityksestä kerrottiin ensimmäisen kerran jo vuonna 2019.
The Callisto Protocol -pelin on määrä ilmestyä vielä tänä vuonna PC:lle ja konsoleille.
Pelin virallinen traileri paljastaa, että Segalla on suunnitelmissa vieläkin enemmän herättämisiä. Tiedotteen mukaan yhtiöllä on meneillään useita eri genrejä edustavia kehityshankkeita, jotka julkaistaan lähivuosina.
Segan apulaistoimitusjohtaja ja Sega of American toimitusjohtaja Shuji Utsumi kommentoi ilmoitusta seuraavasti:
”Kaivamme perintöämme ja suunnittelemme uudelleen useita franchises-sarjan pelejä tuodaksemme nämä pelit yhä useammille ihmisille ympäri maailmaa. Tämä ilmoitus on vasta alkua. Ennen kaikkea tavoitteemme on luoda hyviä pelejä, joissa on ikimuistoisia hahmoja ja maailmoja. Toivomme, että kaiken ikäiset fanit odottavat tulevaisuuttamme innolla, kun julkaisemme nämä projektit lähivuosina.”
Sega lupaa kertoa lähitulevaisuudessa lisää jo julkistetuista peleistä, mukaan lukien viralliset pelinimet, julkaisupäivät ja alustat. Lisäksi raportit viittaavat siihen, että Virtua Fighter, suosittu taistelupelisarja, saattaa olla mukana uudelleensyntymissarjassa.
Segan sitoutuminen nostalgisten suosikkien palauttamiseen on valmis tekemään pelimaailmasta jännittävän muutoksen. Fanit voivat odottaa innolla uusien pelien paljastumista ja rakastetun franchises-sarjan herätystä, kun Sega lähtee perintöään uudelleen luomaan.
Aiemmin tänä vuonna paljastettu PlayStation 1 demake vuoden 2008 scifi-klassikosta Dead Space on vihdoin julkaistu ja on ladattavissa Itch.io -palvelusta.
Teoksen taustalla on pelikehittäjä Fraser Brumley, joka on työstänyt pelistä version, miltä se näyttäisi alkuperäisellä PlayStation -konsolilla vuonna 1998. Tekele on toteutettu Unreal -pelimoottorin avulla.
Alkuperäisestä pelistä tutut minimalistinen käyttöliittymä, jossa esimerkiksi jäljellä oleva energia näkyy ainoastaan pelihahmon puvun selkäosassa. Mukana on myös tietenkin vihollisten irtoilevat raajat sekä vihollisia hidastava staasi-ominaisuus.
Voit ladata Dead Space Demake -pelin ilmaiseksi täältä.