Crystal Dynamics is incredibly excited about the future of Unreal and how it will help us take our storytelling to the next level. That's why we're proud to announce that our next #tombraider game is being built on Unreal Engine 5! pic.twitter.com/UFMiWzJAZc
Peli tulee olemaan ensimmäinen varsinainen peli pelisarjassa, jonka viimeisin osa Shadow of the Tomb Raider ilmestyi vuonna 2018. Pelisarja täytti viime vuonna 25 vuotta.
Hiljattain myös CD Projekt RED ilmoitti kehittävänsä uutta The Witcher -peliä Unreal Engine 5 -pelimoottorilla.
On harvoja pelejä, jotka ovat yhtä ikonisia kuin Nintendon Super Mario World. Tämä vuonna 1990 SNES:llä (Super Nintendo Entertainment System) julkaistu peli on klassinen tasohyppelypeli, täysin 2D:nä – ja täynnä hahmoja, jotka ovat juurtuneet populaarikulttuuriin.
Hiljattain pelinkehittäjä on kuvitellut Super Mario Worldin uudelleen 3D:nä – luoden jokaisen elementin Unreal Engine 5:llä. Lopputulos säilyttää alkuperäisen pelin ydintyylin, mutta lisää 3D-tekstuurin tarjoten uuden näkökulman. Se on äärimmäisen hauska ja uskomaton luovuuden näyte.
Kehittäjä Bobby Ivar on luonut kaksi videota: yhden, jossa hän selittää pelin tekoprosessin, ja toisen, joka esittelee itse pelaamista. Videot ovat upeasti toteutettuja erinomaisine ääniefekteineen ja kerrontoineen. Bobby käy läpi tasojen 1 ja 2 sekä Yoshin saaren luomisprosessin. Hän aloittaa Marion 3D-mallintamisesta ja liikkeiden määrittelystä. Hän käsittelee jokaisen maisemaelementin erikseen, kuten tasantolaatat, puut ja ne ikoniset pilvet.
Erityisen kiinnostavaa on seurata hänen selitystään Monty Molen liikeradoista ja siitä, miten Piranha-kasvien tulisi reagoida Marion juostessa niiden ohi. Bobby tekee myös omia lisäyksiään, kuten moniväriset Yoshit ensimmäisellä tasolla, koska ne olivat hänen mielestään ”niin söpöjä”.
Bobbyn prosessikuvaus on kiehtova ja aidosti viihdyttävä katsaus – sekä inspiroiva muille kehittäjille. Hän on pysynyt uskollisena alkuperäiselle suunnittelulle, mutta tuonut siihen uutta elämää tuoreen näkökulman kautta. Hänen suunnittelupäätöstensä ja alkuperäisen pelin yksityiskohtien, kuten Koopien värien tai pelin eri osien toiminnan, kuuleminen osoittaa hänen kiintymyksensä peliin ja tekee gameplay videosta entistä mielenkiintoisemman.
Unreal Engine 5 avaa lukemattomia mahdollisuuksia ihmisille luoda ilmaisen ohjelmiston avulla, ja tämä on yksi parhaista näkemistäni esimerkeistä. Videoiden kommentoijat ovat samaa mieltä, ja monet pyytävät Bobbya tekemään koko pelin 3D:nä, koska se näyttää niin pelattavalta.
”Tämä on uskomatonta! Rakastan tapaa, jolla esittelit jokaisen elementin yksitellen ja niiden yhdistelmät. Videoiden huumori, editointi ja rytmitys oli todella nautittavaa katsottavaa,” yksi käyttäjä kommentoi. ”SMW:tä paljon pelanneena, teit loistavaa työtä alkuperäisen ulkoasun ja mekaniikkojen uudelleen kuvittelussa ja sovittamisessa 3D:hen!”
Rebel Wolves julkaisi ensimmäisen katsauksen tulevaan The Blood of Dawnwalker -toimintaroolipeliinsä. Peli sijoittuu vaihtoehtoiseen 1300-luvun Eurooppaan, jossa vampyyrit ovat kaapanneet vallan feodaaliherroilta.
Pelaajat ohjaavat Coenia, nuorta miestä, joka on muuttunut Dawnwalkeriksi – olennoksi ihmisen ja vampyyrin välimaastossa. Pelaajilla on 30 päivää ja yötä aikaa pelastaa perheensä tai kostaa muodonmuutoksensa.
The Blood of Dawnwalker on avoin maailma, jossa pelaajat voivat tehdä omia valintojaan. Peliohjaaja Konrad Tomaszkiewicz kuvailee peliä ”narratiiviseksi hiekkalaatikoksi”, jossa aika on rajallinen resurssi ja jokainen läpipeluu on ainutlaatuinen.
Rebel Wolves -studion perustajiin kuuluu The Witcher 3: Wild Hunt -pelin ohjaaja, ja pelin tyyli muistuttaakin vahvasti Witcher-sarjaa.