Äänestys: Mikä on suosikki Super Mario-pelisi kautta aikojen?Kommentit pois päältä artikkelissa Äänestys: Mikä on suosikki Super Mario-pelisi kautta aikojen?
The Super Mario Bros. Movie ylitti miljardin dollarin lipputulokynnyksen sunnuntaina, mikä tekee siitä viidennen elokuvan, joka on tehnyt niin pandemian alkamisen jälkeen, ja varmimman merkin siitä, että teatterielokuvabisnes on toipumassa pitkäaikaisesta laskusuhdanteesta. Elokuvan IMDB arvosana on tällä hetkellä 7.3.
Nyt kun elokuva on jatkuvasti esillä joka paikassa, on hyvä hetki puhua Super Mariosta sen perinteisessä muodossaan, eli videopelinä. Me toimituksessa olemme oman suosikkipelimme jo valinneet, mutta tahdomme kuulla myös sinun mielipiteesi pelisarjan parhaimmasta teoksesta. Mikä on juuri sinun lempparisi Super Marion pitkästä urasta?
Äänestä alta omaa pelisuosikkiasi Super Marion ihmeellisestä maailmasta.
Vuonna 1984 ilmestynyt NES-klassikko Duck Hunt saavuttaa tänään kunnioitettavan 40 vuoden iän, kun se näki päivänvalonsa Japanissa 21.4.1984. Tuolloin sen ensimmäisenä alustana oli Famicom-pelikonsoli.
Valopistoolipeli, joka hurmasi pelaajat innovatiivisella pelattavuudellaan ja suloisen retrohenkisellä grafiikallaan, on edelleen yksi tunnetuimmista ja rakastetuimmista NES-peleistä. Vaikka pelin konsepti on yksinkertainen, osoittautui se aikanaan ja osoittautuu edelleen todella koukuttavaksi.
Pelaajat tarttuivat ikoniseen NES Zapperiin, asetta muistuttavaan ohjaimeen, ja tähtäilivät ruudulla lenteleviä sorsia. Onnistuneesta osumasta sai pisteitä, mutta ohi ammuttua seurasi pelin legendaarisin piirre – metsästyskoiran ilkikurinen nauru. Peli tarjosi myös erilaisia tiloja, mukaan lukien savikiekkoammuntaa muistuttavan haasteen.
Duck Huntin suosio ei rajoittunut vain innovatiiviseen ohjaimeen. Peli pursui kevytmielistä tunnelmaa. Aiemmin mainittu naurava koira sekä hauskat taustatekijät, kuten ohi lentävät varikset, toivat peliin aavistuksen humoristista sävyä. Mukana oli myös bonuskierros, jossa pelaajat ampuivat pensaiden taakse piilotettuja maalita – yksinkertainen mutta koukuttava haaste.
Legendaarisen pelin historia
Duck Huntin kehityshistoria on yhtä kiehtova kuin itse peli. NES-järjestelmän suunnittelija Gunpei Yokoi tunnetaan luovuudestaan ja innovatiivisista ideoistaan. Hän oli keskeinen hahmo Game & Watch -käsikonsolien luomisessa, ja kerrotaan hänen saaneen inspiraation Duck Huntiin nähtyään huvipuistossa pelaajien ampuvan valopistoolilla. Yokoi halusi tuoda samanlaisen kokemuksen kotioloihin ja kehitti NES-Zapperin.
Pelin kehitystyössä oli mukana myös toinen pelimaailman legendoista – Shigeru Miyamoto, joka tunnetaan myös Super Mario Brosin ja The Legend of Zelda -pelien luojana. Miyamoto vastasi pelin ohjelmoinnista ja lisäsi siihen useita ominaisuuksia, kuten bonuskierroksen ja vaikeustason säädön.
Duck Huntin julkaisu vuonna 1984 oli valtava menestys. NES-paketti, joka sisälsi sekä konsolin että Duck Huntin, auttoi myymään miljoonia NES-laitteita maailmanlaajuisesti. Pelistä tuli nopeasti yksi NES-järjestelmän myydyimmistä peleistä, ja se nosti valopistooliohjaimen suosioon.
Nintendo on ilmoittanut jättävänsä väliin Gamescom 2024-tapahtuman, joka on merkittävä eurooppalainen pelitilaisuus. Poisjäänti ruokkii huhuja viivästyneestä Switch 2 -julkaisusta ja vuoden 2024 loppupuoliskon vaisusta pelivalikoimasta.
”Gamescom on meille tärkeä tapahtuma, mutta tänä vuonna päätimme olla osallistumatta,” kertoi Nintendon edustaja GamesIndustry.bizille. Yhtiö aikoo tarjota Switch-pelejä kokeiltavaksi muissa saksalaisissa tapahtumissa.
Vaikka Nintendo ei ole vahvistannut julkaisuaikatauluaan vuoden 2024 jälkimmäiselle puoliskolle, Gamescomista poisjäänti vahvistaa huhuja, joiden mukaan Switch 2:n julkaisua on lykätty vuoteen 2025. Tällä hetkellä Nintendon suurin tuleva julkaisu vaikuttaa olevan vuonna 2017 julkistettu Metroid Prime 4.