Bloodborne -pelin PS1 -versiointi ilmestynee tammikuussa 2022 Kommentit pois päältä artikkelissa Bloodborne -pelin PS1 -versiointi ilmestynee tammikuussa 2022

BloodbornePSX

Suosittujen pelien versiointi alkuperäiselle -konsolille (ns. demaking) on ollut pinnalla viime aikoina ja uutisoimme aiemmin tänä vuonna Bloodborne -pelin kyseisestä versioinnista.

Nyt varsinaiselle pelille on saatu julkaisuajankohta ja siitä päästään nauttimaan tammikuun 31. päivä 2022.

Pelin taustalla ovat kehittäjät Lilith Walther sekä Corwyn Prichard. Kaksikko on työstänyt versiointia jo pidemmän aikaa, mutta viimeisen vuoden aikana kehitys on edistynyt kunnolla.

Monista muistakin suosituista peleistä on tehty vastaavanlaisia versiointeja. Mm. The Last of Us, Control sekä Death Stranding ovat saaneet omat PS1-versioinnit. Myös -pelin kohuttu kylpyammekohtaus on saanut oman PS1-versioinnin.

Xbox jatkaa avointa linjaansa – PlayStation- ja Nintendo-logot pysyvät mukana Kommentit pois päältä artikkelissa Xbox jatkaa avointa linjaansa – PlayStation- ja Nintendo-logot pysyvät mukana

Microsoftin -esittelyissä on viime aikoina nähty poikkeuksellinen ilmiö, - ja -logot ovat ilmestyneet esittelyvideoihin. Tämä on osa Microsoftin uutta monialustastrategiaa, jonka tavoitteena on tehdä yhtiön peleistä helposti saatavilla kaikille pelaajille – riippumatta siitä, millä laitteella he pelaavat.

Haluan vain olla rehellinen ja läpinäkyvä sen suhteen, missä pelejämme voi pelata. Ihmisten pitäisi tietää, mistä he voivat ostaa pelejämme. Xbox-yhteisön ja pelien pitäisi olla kaikkien saatavilla mahdollisimman monella näytöllä. – Xbox-pomo Phil Spencer perusteli linjausta avoimuudella.

Muutos näkyi selvästi jo vuoden 2025 Xbox Developer Direct -tapahtumassa, jossa esimerkiksi , ja esiteltiin myös :lle. Vielä kesällä 2024 PS5-versioiden julkistaminen tapahtui erillisten trailerien kautta, mutta nyt ne näkyvät suoraan Xboxin omissa esittelyissä.

Sony ja Nintendo pitävät kiinni vanhasta linjastaan

Vaikka pyrkii edistämään monialustapelaamista, Sony ja Nintendo eivät ole muuttamassa strategiaansa. Esimerkiksi PlayStationin State of Play -tapahtumissa ei mainita Xboxia, vaikka pelit julkaistaisiin myös muille alustoille. , ja Onimusha: Way of the Sword esiteltiin yksinomaan PlayStation-pelinä, vaikka ne ovat tulossa myös PC:lle ja Xboxille.

Tulevaisuudessa vielä enemmän monialustapelejä

Spencerin mukaan Xboxin tavoitteena on tuoda pelejä mahdollisimman laajasti eri alustoille ja vahvistaa Xbox-ekosysteemiä kokonaisuutena. Kesän Xbox Showcase 2025 -tapahtumassa voimmekin nähdä esimerkiksi Gears of War: E-Dayn, Fablen, Perfect Darkin ja Call of Dutyn rinnalla PlayStation-logon.

Mutta kannattaako odottaa, että Sony ja Nintendo tekisivät samoin? Todennäköisesti ei.

Turtle Beach julkaisi uusia värivaihtoehtoja Stealth-pelikuulokkeille Kommentit pois päältä artikkelissa Turtle Beach julkaisi uusia värivaihtoehtoja Stealth-pelikuulokkeille

on julkistanut uudet värivaihtoehdot kahdelle suositulle langattomelle pelikuulokemallilleen. -yhteensopiva Stealth 600 -kuuloke on nyt saatavilla violettina, kun taas Stealth 500 -malli tarjotaan uudessa arktisen kamo-värityksessä Xbox- ja -alustoille.

Tekniset ominaisuudet säilyvät ennallaan. Stealth 600 -kuulokkeissa on 50 mm:n Nanoclear™-elementit, 80 tunnin akunkesto, tekoälyavusteinen mikrofonin melunvaimennus sekä 2,4 GHz:n ja Bluetooth-yhteydet.

Uudet värimallit ovat ennakkotilattavissa ja tulevat myyntiin kevään 2025 aikana. Värivaihtoehdot koskevat sekä Xbox- että PlayStation-versioita, ja ne tarjoavat pelaajille lisää personointimahdollisuuksia.

Yhtiön mukaan Stealth 600 -sarja on ollut myyntitilastoissa markkinajohtaja ensimmäisestä sukupolvesta lähtien.

Hintaa Stealth 600 mallille kertyy 115,99 euroa. Stealth 500 puolestaan tarjoaa 40 tunnin akunkeston, langattoman yhteyden ja säädettävän pääpannan 93,99 euron hintaan.