Intel julkaisee ilmaisen sovelluksen tekoälykuvien luomiseen Kommentit pois päältä artikkelissa Intel julkaisee ilmaisen sovelluksen tekoälykuvien luomiseen

tarjoaa uuden tavan kokeilla tekoälygeneroituja kuvia. Yhtiö esitteli tulevan -sovelluksensa Computex-messuilla aiemmin tällä viikolla. Windows-sovellus on helppokäyttöinen ja toimii kokonaan PC:lläsi, eikä se vaadi monimutkaisia komentokehotteita, skriptejä tai edes internet-yhteyttä.

Mielenkiintoista on se, että kaikki toimii laitteistasi käsin hyödyntäen joko Intel Core Ultra -prosessorin sisäänrakennettua Intel Arc GPU:ta tai erillistä 8GB VRAM Arc -näytönohjainta.

AI Playground julkaistaan ilmaiseksi ladattavana myöhemmin tänä kesänä. Se on suunniteltu mahdollisimman yksinkertaiseksi ja helppokäyttöiseksi. ”Emme näe AI Playgroundia korvaajana monille muille hienoille tekoälyprojekteille ja -sovelluksille”, Intel kirjoitti hiljattain blogikirjoituksessa, ”mutta näemme AI Playgroundin helppona tapana aloittaa tekoälyn käyttö.”

Sovellus asentuu kuin tavallinen Windows-sovellus, ja kuvien luomisen, muokkaamisen ja keskustelutoiminnon välillä vaihtaminen tapahtuu napsauttamalla näytön yläreunassa olevia välilehtiä. Kuvien luominen voi olla yksinkertaista kuin lyhyen kuvauksen kirjoittaminen ja yhden painikkeen napsauttaminen. Monet aiemmin erikoisasetukset, kuten ”Steps”, ”LoRAs” ja ”Schedulers”, on muutettu helpommin lähestyttäviksi ”Tarkkuus” ja ”Laatu” -asetukseksi. Kokeneemmat käyttäjät voivat kuitenkin edelleen käyttää niitä ”Manuaali”-tilassa.

Vaikka Answer LLM:n suorituskyky ei ollutkaan demovideolla erityisen vaikuttava, chatbottia voidaan hienosäätää paremman suorituskyvyn saavuttamiseksi käyttäjän kanssa käydyn vuorovaikutuksen sekä syötetekstin ja -dokumenttien avulla. Tässä AI Playground erottuu edukseen pilvipohjaisista malleista, kuten Claude, Gemini tai ChatGPT – koska kaikki AI Playgroundissa toimii paikallisesti käyttäjän PC:llä, on hänen tietojen, pyyntöjen ja tuotosten vuotamisen riski dramaattisesti pienentynyt.

Lisäksi LLM on avointa lähdekoodia ja se tukee helposti muiden generointiin keskittyvien tekoälysovellusten Pytorch-malleja, mikä mahdollistaa ainutlaatuisen yhdistelmän joustavuutta ja yksityisyyttä, jota pilvipohjaiset sovellukset eivät tällä hetkellä tarjoa.

Lähde: Digital Trends

PS5 Pro:n tekoälyyn perustuva teknologia parantaa pelien grafiikkaa merkittävästi Kommentit pois päältä artikkelissa PS5 Pro:n tekoälyyn perustuva teknologia parantaa pelien grafiikkaa merkittävästi

PS5 Pro:n uusi -teknologia, joka perustuu tekoälyyn, parantaa pelien grafiikkaa merkittävästi. analysoi pelikuvaa ja tuottaa tarkempia ja yksityiskohtaisempia kuvia. Tämä tarkoittaa, että pelaajat voivat nauttia paremmasta pelikokemuksesta ilman, että laitteiston vaatimukset kasvavat liikaa.

PSSR on Sonyn ja :n yhteistyössä kehittämä teknologia, joka käyttää koneoppimista parantaakseen pelien grafiikkaa. Se toimii analysoimalla pelikuvaa ja ennustamalla, miltä kuva näyttäisi korkeammalla resoluutiolla.

Tekoälypohjaiset grafiikkateknologiat, kuten PSSR, mullistavat peliteollisuuden. Ne mahdollistavat realistisempien ja mukaansatempaavampien pelikokemusten luomisen. Lisäksi ne alentavat laitteistovaatimuksia, mikä tekee pelien pelaamisesta entistä laajemmalle yleisölle mahdollista.

Tulevaisuudessa voimme odottaa näkevämme tekoälyn hyödyntämisen yhä laajemmin eri pelialustoilla ja -genressä. Tekoäly mahdollistaa entistä älykkäämpiä ja mukautuvaisempia pelejä, jotka tarjoavat pelaajille unohtumattomia kokemuksia.

Tekoälytyökalu poistaa AI-generoidut Mario-kuvat verkosta Kommentit pois päältä artikkelissa Tekoälytyökalu poistaa AI-generoidut Mario-kuvat verkosta

The Verge raportoi, että sosiaalisen median sivustolla / julkaistut kuvat Nintendon ikonisesta maskotista, jotka on luotu Elon Muskin :n -työkalulla, poistettiin verkkoympäristöstä DMCA-ilmoitusten vuoksi, jotka ovat peräisin yrityksestä nimeltä .

Tracer kuvailee itseään ”uuden sukupolven brändisuojausratkaisuksi”, joka ”jatkuvasti löytää, analysoi ja pysäyttää brändin väärinkäytön Web2- ja Web3-digikanavilla”. Se käyttää niin kutsuttua Human-in-the-Loop AI -brändisuojausteknologiaa, joka ”lyhentää merkittävästi aikaa havaitsemisesta täytäntöönpanoon automatisoimalla älykkäästi tarkasteluprosessia ja tarjoamalla automaattisesti täytäntöönpanosuosituksen”.

ja Tracer eivät ole vielä kommentoineet asiaa.

The Vergen Tom Warren näki kuvan Mariosta tekemässä erilaisia ​​ei-perheystävällisiä asioita (polttamassa savuketta ja juomassa olutta), jonka hän oli luonut Grokilla, poistettiin X/Twitteristä Digital Millennium Copyright Act (DMCA) -valituksen seurauksena, jonka on lähettänyt ”asiakastukipäällikkö” Tracerilta. Warrenin Grok-generoima kuva Xboxin maskotti Master Chiefistä pelaamassa PS5:llä säilyi kuitenkin.

Warrenin mukaan hänelle lähetetty poistonotifikaatio mainitsi Nintendo of American tekijänoikeuden Mariolle, mikä viittaa siihen, että Tracer toimi Nintendon puolesta. Toinen tili, joka käytti Grokia luodakseen kuvan Luigista IDF-sotilaana, kertoi äskettäin, että heidän sisältönsä oli myös poistettu verkosta. Tyhjennyskampanjan keskellä Mario-fanitaidetta jää ilmeisesti ristituleen.

Vaikka ei ole varmuutta siitä, osallistuuko Nintendo näiden poistojen yksityiskohtiin, yhtiö on kuuluisa brändiensä suojelusta ja haastoi äskettäin Palworld-tekijän Pocketpairin väitetystä patentinväärennöksestä, toiminnasta, joka näytti osaltaan auttavan Palworldin julkaisun lykkäämisessä PS5:llä Japanissa. Yhtiöllä on historia menestyksellisistä poistoista, pakottaen fanipelit offline-tilaan ja jopa haastamalla emulaattoreiden luojia.

Generatiivinen tekoäly on yksi kuumimmista aiheista luovilla aloilla juuri nyt ja polttava kysymys myös itse videopelikehityksessä. Eettisten ja tekijänoikeuskysymysten lisäksi ammattiliitot ovat ilmaisseet huolensa siitä, että generatiivinen voisi korvata työpaikkoja, ja videopelien esiintyjät ovat vaatineet lisää suojaa sen käyttöä vastaan.