NHL 21 – Be a Pro -pelimuodon uusi tuleminen Kommentit pois päältä artikkelissa NHL 21 – Be a Pro -pelimuodon uusi tuleminen

NHL 21

Kuten on aiemmin kertonut, saa kokonaan uudistetun Be a Pro -pelimuodon. Errori.net pääsi katsastamaan uudistukset ennakkoon.

Aiempina vuosina peli alkoi ilman sen suurempia fanfaareja. Pelaaja loi itselleen hahmon ja hyppäsi kaukaloon joko junioriliiga CHL:ssä tai suoraan NHL:ssä. Tänä vuonna valikoima laajenee molemmissa asioissa. Pelaajan luomisessa menee hetki jos toinenkin, sikäli kun haluaa luoda hahmosta todella itsensä oloisen. Vanhojen ja tuttujen säätimien lisäksi pelaajan luistelu- ja laukaus-animaatioihin saa vaikuttaa varsin reippaasti. Pelin alku taas on saanut mausteeksi jo ennalta mainostetun vaihtoehdon aloittaa uransa Euroopasta. Valitettavasti tämä odotettu ominaisuus jäi hieman torsoksi, sillä käytännössä tämä tarkoittaa Champions Hockey Leaguen pudotuspelejä. Odotin pääseväni rullaamaan Liigassa kauden-pari ennen hyppyä valtameren taakse, mutta nyt on tyytyminen muutamaan peliin liigassa, joka ei tahdo kiinnostaa edes siinä pelaavia joukkueita. Asiasta kysyttäessä pelin kehittäjä kertoi, että kokonaisten kausien pelaaminen Euroopassa voi kuitenkin tulla kysymykseen tulevaisuudessa, jos sille on riittävästi kysyntää.

Tarina tulee, oletko valmis

Odotettu uudistus on myös tarinan lisääminen pelaajan hahmon ympärille. Osittain tästä johtuen myös lyhyeksi jäävä junnu-ura on ymmärrettävä. Tarinan keskeinen teema on se, että pelaaja on seuraava jääkiekon superstara ja näistä lähtökohdista lähdetään rakentamaan tämän vuoden Be a Pro-kokemusta. Otteluiden välissä pelaajaa hehkutetaan mediassa, agentti käy kertoilemassa uusia kuulumisia tulevan draftin suhteen ja joukkuekaveritkin heittäytyvät jutulle aina välillä. Koska kaikki vaikuttaa kaikkeen, pelaajan valinnat dialogin suhteen johtavat kolmen suosio-käppyrän heittelyyn. Puheissaan pitää ottaa huomioon niin joukkueen johto kuin joukkuekaveritkin, mutta samalla pitäisi koittaa olla kuitenkin sen verran röyhkeä että oma brändi nousee kansan huulille.

Dialogia itsessään käydään useinkin, ainakin pelin alkupuolella. Pelin kehittäjän mukaan suurin osa kaikesta tarinaan liittyvästä keskittyy pelaajan tulokaskauteen, vaikka myös tämän jälkeiselle ajalle jää riittävästi sisältöä. Ilmeisesti tarinan sisältö tulee jossain määrin myös vaihtelemaan sen mukaan, miten pelaajan ura etenee. Draftin suhteen ei kuitenkaan joudu liiemmälti selittelemään, sillä ilman varausta ei voi jäädä, vaikka siellä voikin valua melko pitkälle jos pelit eivät ole kulkeneet.

Aiempaa tekoälykkäämpi

Mitä itse pelaamiseen tulee, EA:in aiemmin mainostamat pienet muutokset pelin tekoälyyn tekevät Be a Pro:sta huomattavasti aiempaa mieluisamman pelata. Testiversiossa kiekkoa tuli ketjukavereilta lapaan jos vain sai kammettua itsensä vapaaseen tilaan. Sama toimi toiseenkin suuntaan. Tekoäly ei enää vain känitä paikallaan ennalta määrätyllä paikalla, vaan ajaa tyhjiin tiloihin ja luo tilanteita. Ensimmäistä kertaa ikinä tunsin edes häivähdyksiä järkevästi käyttäytyvistä ketjukavereista.

Kokonaisuutena sekä uudistettu Be a Pro pelimuotona, että NHL21 jääkiekkopelinä jätti hyvän maun, vaikka kuulunkin siihen ryhmään joka vuosittain jossain vaiheessa kokee jonkinlaisen hermoromahduksen NHL-pelisarjan parissa. Epäilemättä tänäkin vuonna ne nurisemisen aiheet löytyvät kun tarpeeksi pelaa, mutta tällä hetkellä jäin odottamaan julkaisua positiivisella mielellä.

NHL 21 ilmestyy ja  -konsoleille lokakuun 16. päivä.

Ravenswatch tuo alustarajat ylittävän toimintapelin konsolimarkkinoille Kommentit pois päältä artikkelissa Ravenswatch tuo alustarajat ylittävän toimintapelin konsolimarkkinoille

Ravenswatch

Toimintapeli saapuu konsolipelaajien ulottuville marraskuun lopulla. -peliyhtiön julkaisema ja PAN Visionin jakelema peli yhdistää roguelike-elementtejä ja ylhäältä kuvatun toimintapelaamisen.

Peli mahdollistaa sekä yksinpelaamisen että jopa neljän pelaajan yhteistyötilan. Merkittävänä ominaisuutena Ravenswatch tukee alustarajat ylittävää moninpeliä, mikä tarkoittaa, että pelaajat voivat pelata yhdessä riippumatta siitä, millä konsolilla kukin pelaa.

Pelikokonaisuus sisältää yli 200 erilaista taitoa ja lukuisia taikaesineitä, joiden avulla pelaajat voivat kehittää erilaisia taistelutaktiikoita. Roguelike-genrelle tyypillisesti pelihahmon kuolema ei ole lopullinen, vaan pelaajat voivat aloittaa uuden yrityksen aiempaa kokemusta hyödyntäen.

Pelissä painottuvat nopeatempoiset taistelut ja myyttiset vastustajat. Moninpelitilassa menestyminen edellyttää pelaajien välistä yhteistyötä ja tehokasta kommunikaatiota, kun taas yksinpeli tarjoaa haastetta taitoperusteisesta pelaamisesta kiinnostuneille.

Ravenswatch julkaistaan 28. marraskuuta 2024 :lle, :lle, /S:lle ja Xbox Onelle. Nintendo -version julkaisu ajoittuu helmikuuhun 2025. Peli on saanut PEGI 18 -ikärajan.

The Crew Motorfest -peli päivittyy uuteen kauteen – PS5 Pro tuki tulossa Kommentit pois päältä artikkelissa The Crew Motorfest -peli päivittyy uuteen kauteen – PS5 Pro tuki tulossa

The Crew Motorfest

julkaisee -ajopeliin merkittävän päivityksen 6. marraskuuta 2024. Päivitys sisältää teknisiä parannuksia, uutta pelisisältöä ja tuen tulevalle Pro -konsolille.

-version kerrotaan parantavan pelin suorituskykyä ja grafiikkaa, erityisesti valaistuksen ja heijastusten osalta. Konsolin näytönohjaimen suorituskyvyn luvataan paranevan huomattavasti.

Peli sijoittuu Havaijille, jossa pelaajat voivat ajaa yli 600 erilaisella ajoneuvolla. Peliin on tulossa uusia pelialueita, ajoneuvoja ja kausikohtaisia tapahtumia. Pelissä voi ajaa sekä yksin että moninpelinä.

The Crew Motorfeast on saatavilla PlayStation 5, , ja S, sekä -konsoleille, että :lle. PC-version voi hankkia myös Ubisoft+ -palvelun kautta. Pelin ikäsuositus on PEGI 12.