Nyt se on vihdoin virallista – seuraavan Battlefield -pelin traileri nähdään ensi viikolla Kommentit pois päältä artikkelissa Nyt se on vihdoin virallista – seuraavan Battlefield -pelin traileri nähdään ensi viikolla

Battlefield

Seuraavasta -pelistä on huhuiltu jo paljon ja sen mahdollisesta trailerista on vuotanut jo suurin osa verkkoon.

Nyt kuitenkin virallisella trailerilla on julkaisuajankohta – video päästään näkemään vihdoin ensi viikon keskiviikkona kesäkuun 9. päivä. Pelin odotetaan sijottuvan 10-15 vuoden päähän tulevaisuuteen.

Uusi Battlefield saapuu tilikaudella 2026 Kommentit pois päältä artikkelissa Uusi Battlefield saapuu tilikaudella 2026

Battlefield 2042

on vahvistanut, että seuraava -peli julkaistaan yhtiön tilikaudella 2026, eli aikavälillä huhtikuu 2025 – maaliskuu 2026. Pelin kehitystyö on täydessä vauhdissa, ja EA on sitouttanut sen pariin neljä eri studiota.

Battlefield Studios – neljä studiota rakentamassa seuraavaa osaa

EA on perustanut uuden -brändin, jonka alle kuuluvat seuraavat kehittäjät:

DICE (Ruotsi), vastaa moninpelin kehityksestä. Motive (Kanada), vastaa yksinpelitehtävistä ja moninpelikartoista. Ripple Effect (USA), vastaan uusien pelaajien houkuttelusta Battlefield-universumiin. Criterion (Iso-Britannia), vastaa yksinpelikampanjasta.

Peli on nyt kriittisessä kehitysvaiheessa, ja EA on avannut Battlefield Labs -ohjelman, jossa pelaajat pääsevät osallistumaan varhaisiin testauksiin. Kehittäjät haluavat palautetta niin taistelujärjestelmästä kuin karttojen ja pelimuotojen tasapainotuksesta.

Paluu moderniin sotaan ja tuttuun Battlefield-kaavaan

Seuraava Battlefield palaa moderniin aikakauteen, mikä muistuttaa sarjan huippuhetkiä - ja -peleissä. Mukana on laivataisteluita, helikoptereita ja luonnonkatastrofeja, kuten metsäpaloja.

EA pyrkii korjaamaan edellisen osan, :n, ongelmat. Fanien kritisoimat Specialist-hahmot poistuvat, ja peli keskittyy jälleen 64 pelaajan taisteluihin, eikä 128 pelaajan massiivisiin kenttiin.

EA: ”Olemme täysin mukana Battlefieldissä”

EA:n mukaan uusi Battlefield on yksi sen historian kunnianhimoisimmista projekteista. Kehitys on laaja ja vaatii monen studion yhteistyötä. EA:n toimitusjohtaja Andrew Wilson vakuuttaa, että Battlefield-sarja on tärkeä osa yhtiön tulevaisuutta.

Uuden Battlefieldin virallinen nimi ja alustat ovat vielä julkistamatta, mutta yksi asia on varma – odotukset ovat korkealla!

Battlefield -kehittäjiltä uusi pelistudio – uuden sukupolven moninpeliräiskintä tuloillaan Kommentit pois päältä artikkelissa Battlefield -kehittäjiltä uusi pelistudio – uuden sukupolven moninpeliräiskintä tuloillaan

TTK Games

Entinen DICEn luova johtaja Lars Gustavsson on ilmoittanut perustavansa uuden pelistudion nimeltään (Time To Kill Games). DICEn ja DICE LA:n entisten johtajien luotsaamana TTK Games on määrä julkaista uusi ja korkealaatuinen uuden sukupolven verkkoräiskintäpeli.

TTK Gamesin tavoitteena on olla verkottuneen viihteen arvostettu edelläkävijä, joka yhdistää alan veteraanien asiantuntemuksen uuden sukupolven kehittäjien uusimpiin ideoihin ja syvään vuorovaikutukseen pelaajien kanssa. Studion perustamisen taustalla on tietoinen sitoutuminen innovointiin ja laatuun, ja sitä tukee studiokulttuuri, jossa loistavat ideat voivat tulla mistä tahansa, jotta pelaajille sekä verkkoyhteisöille voidaan tarjota uusia ja unohtumattomia kokemuksia.

TTK Gamesin perustajia ovat:

Lars Gustavsson, Toimitusjohtaja ja luova johtaja. 24 vuotta pelialalla työskennellyt veteraani, joka oli tuottajana 1942:lle ja valvoi sitten Battlefield-sarjaa luovana johtajana, kunnes jätti tehtävänsä marraskuussa 2022 ja perusti TTK Gamesin.

Daniel Berlin, Vanhempi suunnittelujohtaja. Berlin tuli alalle vuonna 2007 ja sai suunnittelukokemusta muun muassa World in Conflict- ja -peleistä. DICEen siirryttyään hän työskenteli useiden Battlefield-pelien parissa johtavana maailmansuunnittelijana ja suunnittelujohtajana, mukaan lukien kriitikoiden ylistämä .

Vidar Nygren, Teknologiajohtaja ja tekninen johtaja. Nygren on ollut pelitekniikan insinööri teini-ikäisestä lähtien, ja hän liittyi DICEen vuonna 1996, jolloin hänestä tuli Battlefield-pelisarjan tekninen johtaja. Tässä tehtävässä hän johti myös Frostbite-pelimoottorin kehittämistä, jota käytetään nykyään useissa Electronic Artsin julkaisemissa peleissä.

Peter Hoyles, Taiteellinen johtaja. Hoyles liittyi DICEen vuonna 2003 ja työskenteli taiteilijana monilla Battlefield-sarjan osa-alueilla, ja nousi DICE LA:n studion taiteelliseksi johtajaksi. Hoyles palaa nyt Tukholmaan Skydance New Median palveluksesta Los Angelesista.

”Pelaajille termi 'Time to Kill' määrittelee, miltä räiskintäpeli tuntuu ja kuinka nopeasti se etenee. Olemme tehneet siitä studion nimen ja osan studiokulttuuriamme. Meille termi 'TTK' ei ole vain käsityötaitoa pelin täydellisen nopeuden tai välittömyyden löytämisessä – se kertoo siitä, miten ihmiset ovat tappaneet aikaa pelaamalla tuhansia vuosia. Koko urani ajan olen tehnyt pelejä, jotka kannustavat tiimityöskentelyyn, ystävälliseen kilpailuun sekä oman mielen ja refleksien käyttämiseen tavoitteen saavuttamiseksi ja vastustajan päihittämiseksi. Olemme intohimoisia videopelejä kohtaan, koska mielestämme ei ole parempaa tapaa tappaa aikaa.”

sanoo Lars Gustavsson, luova johtaja ja toimitusjohtaja

TTK Games on varmistanut merkittävän rahoituksen yhdistettynä luovaan vapauteen. Studio rekrytoi nyt hybridi- ja Tukholmassa sijaitseviin tehtäviin kaikista tieteenaloista aina vastavalmistuneista johtajiin asti.