EA Sports ja Codemasters julkaisevat uuden WRC -pelin marraskuussa Kommentit pois päältä artikkelissa EA Sports ja Codemasters julkaisevat uuden WRC -pelin marraskuussa

Nyt se on vihdoin virallista, EA Sports ja ovat julkaisemassa ensimmäistä -rallipeliä. Voit katsoa pelin ensimmäisen trailerin alta.

Pelin taustalla on kokenut tiimi, joka on vastannut aiemmin ja -pelisarjojen kehityksestä. EA Sports WRC on kehitetty Unreal Engine -pelimoottorin avulla.

Pelistä löytyy 18 virallista FIA World Rally Championship -rataa ja yli 600 km tietä asfaltti-, hiekka- tai lumipinnalla. Mukana on 10 nykyistä WRC, WRC2 sekä Junior WRC -autoa sekä 68 ikonista ralliautoa 60 vuoden ajalta.

Odotetuista ominaisuuksista pelissä on Dynamic Handling System, joka tarjoaa entistä realistisemman digitaalisen rallikokemuksen. Mukana on myös Builder -ominaisuus, jonka avulla täysin omanlaisen modernin ralliauton suunnittelu onnistuu aina, runkoa, osia ja sisustaa myöten.

Peliä on odotettu aina vuodesta 2020 asti kun Codemasters hankki WRC -lisenssin itselleen viideksi vuodeksi.WRC -lisenssin. Lisenssi alkaa tästä vuodesta ja kestää aina vuoteen 2027 asti. osti Codemastersin samana vuonna.

EA Sports WRC ilmestyy PlayStation 5 ja Xbox Series X sekä S -konsoleille, että PC:lle marraskuun 3. päivä 2023. Pelin ennakkoon tilanneet pääsevät kokeilemaan peliä kolme päivää aikaisemmin.

Toimittajan valinnat: Peli-innostukseni juuret Kommentit pois päältä artikkelissa Toimittajan valinnat: Peli-innostukseni juuret

Hei kaikki lukijat! Täällä kirjoittaa tällä kertaa Mallu, 28-vuotias Errorin toimittajaharjoittelija, joka on pelannut ihan lapsuuden alkujuurista lähtien. Pelien kiehtova maailma on ollut aina lähellä sydäntäni ja tahtoisin jakaa teille pienen pintaraapaisun mistä kaikki alkoi.

Olen ollut kiinnostunut pelaamisesta niin pitkään kuin muistan. Ensimmäiset muistoni liittyvät 1 -konsoliin ja -peleihin. Aloittaessani pelimatkani vietin usein aikaa ilmaispelien parissa, mutta kun julkaistiin, oli meidän saatava se kotiin. Pelaamisen maailmaan minut johdatti vanhempi serkkuni, jonka kautta tutustuin moniin PlayStation-klassikoihin, joista tulikin lapsuuteni merkittäviä pelielämyksiä. Tässä haluan jakaa kanssanne muutamia minulle tärkeitä pelejä, jotka tekivät minusta pelaajan.

Micro Maniacs (PS1, Gameboy Color)

on Codemastersin kehittämä värikäs ja vauhdikas ajopeli, jossa pienet hahmot kilpailevat juosten ja toisiaan vastaan taistelemalla. Pelissä on 41 erilaista ympäristöä ja kahdeksan hahmoa, joilla kaikilla on omat erityistaitonsa. Tämä oli ehdoton suosikkini serkkuvierailuilla, sillä sen luovat kentät ja hauskat ääniefektit vetivät aina mukaansa.

Spyro: Year of the Dragon (PS1)

oli aikoinaan aivan omaa luokkaansa. Insomniac Gamesin kehittämä seikkailu vei minut lohikäärmeiden maailmaan, ja siinä yhdistyi unelmoijan mielikuvitus sekä kiinnostavat hahmot. Spyron maailma oli visuaalisesti upea ja täynnä seikkailuja, jotka saivat aina palaamaan pelin pariin.

Nintendogs (Nintendo DS)

Eläinrakkaana ihmisenä oli lapsuudessa minulle aivan erityinen peli. Tässä simulaatiossa sai hoitaa omaa virtuaalikoiraa DS:n kosketusnäytön ja mikrofonin avulla. Vaikka pelissä ei ollut suuria haasteita tai tavoitteita, oli se silti ihana kokemus – täysi kymppi yksinkertaisuudessaan!

Sly 2: Konnakopla (PS2)

on edelleen yksi ikonisimmista peleistä, joita pelasin lapsena, eikä sen viehätys ole kadonnut aikuisenakaan. Sucker Punch Productionsin kehittämässä pelissä seurattiin Slyn ja hänen rikoskumppaniensa seikkailuja ympäri maailmaa. Seikkailun täyteiset kentät, hahmojen väliset kemiat ja varastelun jännitys tekivät tästä pelistä unohtumattoman.

Pokémon Emerald (Game Boy Advance)

Alun perin veljelleni kuulunut Pokémon Emerald oli myös minulle merkittävä peli, jonka parissa vietin lukemattomia tunteja. Tavoitteeni oli saada kaikki pelin Pokémonit, vaikka tajusinkin pian tarvitsevani myös toisen peliversion saadakseni kaiken. Vaikka tämä takaisku olikin harmillinen, nautin silti jokaisesta hetkestä – ja pelaan Pokémonia vielä tänäkin päivänä.

Dog's Life (PS2)

Dog's Life on yksi niistä vähemmän tunnetuista peleistä, mutta minulle se oli täynnä hauskuutta. Tässä Frontier Developmentsin luomassa pelissä sain elää koiran elämää ja tehdä kaikkea hauskaa, mitä koirat tekevät – haukkua, kaivaa kuoppia ja jopa pissiä ”kilpaillen” muiden koirien kanssa. Peli oli täynnä huumoria, ja se jäi elävästi mieleen lapsuuteni leikkisänä kohokohtana.

Ōkami (PS2)

, jonka kauniiseen maailmaan minut tutustutti ystäväni, oli visuaalisesti ja tarinallisesti ainutlaatuinen. Clover Studion ja Capcomin kehittämä peli yhdisti taidetta ja seikkailua, ja sen japanilaistyylinen grafiikka sai minut uppoutumaan tarinaan täysin. Vaikka en lapsena vielä ymmärtänyt peliä syvällisesti, sen tunnelma teki suuren vaikutuksen.

Näiden pelien kautta löysin paikkani pelien maailmasta ja olen kiitollinen, että sain kokea nämä seikkailut osana kasvutarinaani. Nämä pelit eivät olleet vain viihdettä – ne olivat matkoja eri maailmoihin ja antoivat unohtumattomia hetkiä, jotka vieläkin inspiroivat minua pelaajana.

Artikkeli: Mallu Millie

Alkuperäinen Need For Speed -ajopeli täyttää 30 vuotta Kommentit pois päältä artikkelissa Alkuperäinen Need For Speed -ajopeli täyttää 30 vuotta

The Need For Speed (1994)

Electronic Artsin vuonna 1994 julkaistu saavuttaa merkittävän virstanpylvään tänä vuonna kun se täyttää 30 vuotta. Tämä ikoninen kilpailupeli on ollut ratkaisevassa roolissa muokkaamassa ajopelien genreä ja on edelleenkin suosittu omistautuneiden pelaajien keskuudessa.

Need for Speed oli aikaansa edellä grafiikaltaan ja pelattavuudeltaan. Se tarjosi pelaajille mahdollisuuden kilpailla eri autoilla ja radoilla, sekä kokea jännitystä poliisin jahtaamana. Peli sai nopeasti suuren suosion ja loi pohjan tuleville Need for Speed -osille.

Peli tarjoilee useita eri pelimuotoja kuten Quick Race, Single Race, Tournament ja Hot Pursuit. Quick Race -muodossa pelaaja voi nopeasti valita auton ja radan ja aloittaa kilpailun. Single Race -muodossa pelaaja kilpailee yhtä vastustajaa vastaan. Tournament -muodossa pelaaja kilpailee useita kilpailuja peräkkäin, ja tavoitteena on voittaa koko turnaus. Hot Pursuit -muodossa pelaajan tavoitteena on paeta poliisia mahdollisimman pitkään.

Pelin kehitystä inspiroi vuonna 1987 ilmestynyt Test Drive peli, joka on niin ikään kehittynyt vaikuttavaksi pelisarjaksi. The Need For Speedin kehittäjien joukossa oli tekijöitä, jotka olivat olleet kehittämässä myös Test Drive peliä.

30 vuoden aikana Need for Speed -sarja on laajentunut ja kehittynyt huomattavasti. Pelaajat ovat saaneet nauttia erilaisista pelityyleistä, kuten arcade-kilpailuista, realistisesta simuloinnista sekä ajamisesta avoimessa maailmassa. Sarja on myös mahdollistanut pelaajille tilaisuuden kokea lukuisia eksoottisia automerkkejä ja -malleja.

The Need for Speedin 30-vuotisjuhla on hyvä syy muistella pelin vaikutusta ajopelit genreen. Se on inspiroinut lukuisia muita pelejä ja on edelleenkin yksi suosituimmista ajopelisarjoista. Pelin menestys osoittaa, että laadukkaat ja innovatiiviset pelit kestävät aikaa.