THQ Nordic avasi uuden pelifirman kehittämään selviytymisräiskintäpelejäKommentit pois päältä artikkelissa THQ Nordic avasi uuden pelifirman kehittämään selviytymisräiskintäpelejä
Ahkerasti pelifirmoja viime aikoina ostellut itävaltalainen julkaisija THQ Nordic on perustanut uuden pelifirman nimeltään Nine Rocks Games. Uusi firma koostuu entisistä DayZ, Soldier of Fortune: Payback ja Conan -pelien kehittäjistä ja sijaitsee Slovakian Bratislavassa.
Osuvasti uuden pelifirman on tarkoitus kehittää selviytymisräiskintäpelejä. Parhaillaan kehitteillä oleva, vielä nimetön peli on oletettavasti DayZ:n kaltainen.
Viime vuonna THQ Nordic hankki itselleenKingdom Come -pelin kehittäjän Warhorse Studiosin. Sitä aiemmin firma on hankkinut mm. Homefront -pelien kehittäjän Deep Silverin emoyhtiö Koch Median sekä palan kotimaisen Wreckfest -pelin kehittäjästä Bugbear Entertainmentista.
Lähes kymmenen vuoden etsinnän jälkeen on löydetty aivan uusi versio Radical Frontin kehittämästä Star Wars Battlefront III:sta Wii:lle.
Moddaaja iamshaymin on julkaissut videokuvaa pelistä YouTube-kanavallaan sekä Redditin r/GamingLeaksAndRumours-foorumilla. Videon perusteella kyseessä on versio, joka on päivätty vain viikkoa ennen kuin peli peruuntui, ja se on mahdollisesti pelin viimeinen Wii-versio.
Video on Free Radicalin tekemän marraskuun 2008 trailerin uudelleenluonti. Sen on luonut ryhmä nimeltä Free Radical Archive, ja sen tarkoituksena on esitellä kyseistä ”viimeistä” Wii-versiota.
iamshaymin, joka tunnetaan myös nimellä LonelyDragonModding, työskentelee Battlefront III Legacy -modin parissa. Kyseessä on Battlefront 2:n muunnosmodi, joka käyttää Battlefront 3:sta talteen otettuja resursseja.
Vaikka aiemmin on löydetty muutakin materiaalia ja versioita pelistä, tämä on tähän mennessä suurin löytö, ja se sisältää paljon sellaista sisältöä, jota ei ole koskaan aiemmin nähty. Tämän löydön myötä modi ja mahdollinen pelin uudelleenluominen ovat entistä todennäköisempiä.
Free Radical kehitti Battlefront III:a vuosina 2006–2008 ottaen projektin haltuunsa Pandemic Studiosilta, joka oli kehittänyt kaksi ensimmäistä peliä. Studio oli raportoidusti 99 % valmis pelin kanssa, kun se peruuntui, mikä näkyy myös yllä olevassa videossa.
TimeSplitters-kehittäjä ajautui konkurssiin vuoden 2008 lopussa, ja se myöhemmin osti saksalainen studio Crytek. Free Radical perustettiin myöhemmin uudelleen Deep Silverin, Plaionin (ja Embracer Groupin) alaisuuteen vuonna 2021. Valitettavasti studio kuitenkin lakkautettiin vuoden 2023 lopussa.
Tarsier sanoi, että Reanimal vie pelaajat tummempaan, pelottavampaan matkaan kuin koskaan ennen. Siinä veli ja sisar käyvät läpi helvetin pelastamaan kadonneet ystävänsä ja pakenemaan saarta, jota he kutsuivat kodikseen.
Little Nightmaresin ja Little Nightmares II:n alkuperäiset luojat ovat palanneet viemään sinut pelottavammalle matkalle kuin koskaan ennen. Tässä yhteistyöpohjaisessa kauhuseikkailupeleissä pelaat veljenä ja sisarena, jotka käyvät läpi helvetin pelastamaan kadonneet ystävänsä. Tutkimalla veneellä ja maalla sinun on käytettävä älyäsi selviytyäksesi, työskenneltävä yhdessä paetaksesi helvetillisen saaren ja pimeän salaisuuden, joka kummittelee sinua.
Tässä hämmentävässä tarinassa painotetaan jännitystä ja paksua tunnelmaa, kun liittyvät kahteen orpolapseen toivon ja lunastuksen epätoivoisessa etsinnässä äärimmäisissä olosuhteissa.
Pimeän ja vääntyneen maailman halki
Kulkekaa kiehtovan mutta pelottavan maailman läpi, jossa pääpolku on vain yksi osa hajanainen tarina. Löydä kaikkialaisia mystisiä paikkoja vaarallisella matkallasi, joista jokaisella on oma tarinansa kerrottavana.
Pelotusseikkailu
Tarsier Studios tuo ainutlaatuisen visuaalisen tyylinsä esiin joukkoon uusia vääntyneitä hirviöitä ja rikkinäisiä, mutta kestäviä lapsihahmoja. Lasten levottomien menneisyyden katkelmia on käytetty inspiraationa heidän hahmosuunnittelulleen ja hirviöille, jotka nyt tormentoivat heitä.
Jaa pelko
Kukaan ei pitäisi pakottaa käymään läpi helvettiä yksin! Täysin pelattavissa yksinpelissä ja paikallisessa ja verkossa yhteistyössä, REANIMAL:lla on yhteinen, ohjattu kamera, joka on suunniteltu maksimoimaan klaustrofobia ja jännitys.